”Jag ska aldrig blogga…”

spindeln i soluppgången

Så har jag sagt många, många gånger.  Jag har även sagt att jag aldrig ska gifta mig, aldrig skaffa mobiltelefon, aldrig sluta träna osv osv. Likt förbaskat så har jag gjort allt det där jag ALDRIG skulle göra. Det är bara att konstatera att det ligger nog något bakom uttrycket ”man ska aldrig säga aldrig”. Kanske lär jag mig det med tiden. 🙂

Varför har jag då en blogg, undrar nog en del av Er. Tja, vad kan jag svara på det mer än att jag på något sätt vill nå ut till Er betraktare och dela med mig av mina bilder och vad passar då bättre än en blogg.  Att skapa bilder är roligt, spännande och lärorikt men att endast betrakta bilden själv, utan att dela med sig och utan att få höra andras tankar och idéer om bilden, gör att som fotograf stagnerar man och det är inget jag vill göra, utan jag vill utvecklas till en bättre fotograf och hitta min egen stil så småningom. Kanske det till och med kan bli så att någon i framtiden säger att ”den bilden har Erika tagit” utan att veta i förväg, att mina bilder känns igen i min egen stil och inte enbart känns igen när de ser mitt namn ihop med bilden. En tanke, en vision,  och en förhoppning. 🙂

Jag kommer inte uppdatera bloggen varje dag utan har som målsättning att lägga ut en bild i veckan. Min första bild på denna blogg är tagen i somras vid havet i Dressviken, Hudiksvall en tidig morgon. En morgonpigg liten spindel i soluppgången…

~ av Jur kand på november 12, 2009.

20 svar to “”Jag ska aldrig blogga…””

  1. Vilken fin sida du har gjort! Kan inte se mig mätt på bilden.

  2. Jättefin bild verkligen 😀 Och Jättekul att du börjat blogga!

    Jag fick aldrig träffa dig på fotomässan 😦 Du måste komma hit snart o hälsa på! Me saknar dig!

    • Hej tjejen!
      Tack för att du kikade in på bloggen 🙂 Bloggvärlden är främmande för mig men jag har ju lyckats skapa ett inlägg 🙂 Alltid nåt.

      Kommer snarare än ni tror och hälsar på er på Forsa! 🙂
      Kramisar

  3. ” Morgonstund har guld i mun ”
    Hoppas få ta del av ytterligare kreativa alster
    på din blogg framöver.
    Lycka till !

    • Tack för kommentaren och lyckönskningen 🙂 Det sistnämnda kan behövas vad gäller det kreativa 🙂 Idétorkan är ibland total.

      /EA

  4. Oj vad jag har saknat dina bilder!! 🙂 Och den här var helt fantastisk: ljuset, färgerna, den dramatiska himlen med det perfekta skärpedjupet. Och den snygga diagonalen som bildas av grässtrået (?). Och självklart hur ljuset lyser upp spindels konturer.

    Jag vill se mycket mer av dina underbara bilder 🙂

    För övrigt var det väldigt efterlängtat att få träffa dig på mässan! Synd bara att det inte hanns med att prata mer, det var ju så mycket som skulle ses 😛

    • Ha ha, saknat mina bilder…det låter det 🙂 Tackar för den härliga kommentaren, Ria! Den här bilden är jag faktiskt rätt nöjd med (oj oj, såg du att jag skrev att jag är nöjd 🙂 Det har väl aldrig hänt förr 🙂 Du känner ju mig…) Jo, det är ett grässtrå av den lite kraftigare varianten. Jag avskyr ju spindlar men jag kunde ju inte låta tillfället gå mig förbi så jag bet ihop och gick nära.

      Säger detsamma, det var underbart att få tillfälle att träffas på mässan. Det blev ju så hastigt avsked av er alla sist på skolan, den där mörkaste dagen i mitt liv 😦 Vi kommer ses snart igen då jag kommer upp en tur och hälsar på.

      Kramisar

  5. Och jag saknar dig! Det är inte samma sak utan dig, hoppas du vet det. Att du finns i våra tankar 🙂 Erik berättade att du skulle hälsat på idag ( fredag) men blev sjuk. Hur långe tänkte du stanna här uppe då?

    Hahaha det var det värsta 🙂 Jag är stolt över dig, för att du kan säga att du är nöjd, och för att du inte har lämnat kameran på hyllan. 🙂

    Ja verkligen. Men vi finns ju kvar 🙂
    Kram kram, och ta hand om dig.

    • Var bara uppe en kortis över helgen…bilen behövde service och det brukar vi göra i Hudik. Har varit krasslig ett tag och såg dessutom på Karins blogg att ni också varit rätt sjuka på skolan så jag avstod besöket. Vi får ta det annan gång när J:s immunförsvar är bättre, nu är ju allting en stor risk 😦

      Såg dig på bild i HT 🙂

      Kramiz

  6. Fin bild! Läbbigt spindel dock. I detta fall gör det inget då helheten känns komplett.

    • Tack så mycket för din fina kommentar Åke! Jo visst är de läbbiga, hade rätt svårt att krypa nära men vad gör man inte för en eventuell bra bild 🙂

      Mvh
      Erika

  7. Underbar bild, gumman! 🙂
    Tänker på er.. Kramar, ”grannarna”

  8. härlig blogg =) roligt inlägg!! man ska aldrig säga aldrig som sagt ^^

    • Tack för din trevliga kommentar och att du hittade till min blogg 🙂
      Frågan är om man någonsin lär sig 🙂
      Mvh
      Erika

  9. Fick ju lite hjälp att hitta hit……men kommer att hålla mej uppdaterad..Underbar rådjursbild! Kram till er båda!

  10. Hej !
    Stämningsfull bild på spindeln.Gillar kompositionen du valt
    & den utsökta bakgrunden med dom stiliga molnen uppe till vänster som förgyller det hela.Bra Erika !

    mvh/Mats-Ove

    • Tack för din uppmuntrande kommentar, Mats-Ove! Kul att du hittat till min lilla blogg :). Välkommen åter!

      Mvh
      Erika

Kommentera

 
