Vem i helsike är detta?

Fotograferade idag inomhus flera självporträtt inför en uppgift till nästa vecka i en distanskurs jag går. Jag är ju, som ni vet, nybörjare och höll på att experimentera med kameran. Tittade sedan på resultatet och upptäckte att det smygit in en för mig helt okänd person och på något sätt har denna person hamnat på bild…för det är inte jag på bilden…eller? Det här var riktigt roligt och jag skall göra fler försök någon gång när jag återhämtat mig från mitt illamående som dök upp efter att ha kastat håret och huvudet fram och tillbaks i omgångar :(. Jag har ju en tendens att bli väldigt åksjuk när jag åker kommunalt, på passagerarsidan i bil, åker tåg m m…och så tydligen även när jag headbangar…nästa gång får det bli en laddning åksjuketabletter innan övningarna drar igång 🙂

Som sagt…det är jag på bilden men ändå inte …inte på långa vägar likt…mysko.

~ av Jur kand på januari 24, 2010.

10 svar to “Vem i helsike är detta?”

  1. Headbanga är farliga saker, det har jag gjort på många konserter och se vad det blev av mig ;).

    Jag gillar din bild supermycket och jag kan inte låta bli att bara stirra!!! Suggestivt, lite läskigt och jäkligt bra helt enkelt!

    Mvh,

    Tomas

    • Tomas, jag bugar, bockar och tackar för din kommentar :)! Kul att du hittat till min lilla blogg.

      Det var ett spännande test som jag är rätt nöjd med, förutom då förstås den negativa bieffekten som dök upp… ;). Var sänkt resten av gårdagen men det var det väl värt då testet gav övning i kamerateknik.

      Mvh
      Erika

  2. Hej hopp! Ja det här är ju en bild som förmodligen inte passerar bäst före datum. 🙂 Kreativt, intressant och tankeväckande. Vad är det för kurs du går förresten? *nyf*

    • Tack Åke…he he, den här bilden kanske inte gör det men motivet som sådant är på god väg att göra det :), fast det sägs ju att man inte är äldre än vad man känner sig…hm.
      Går en distanskurs för Stina Deurell som heter ”Medvetet seende och bildkommunikation”. Sökte i sista stund och kom med :).

  3. Det här är en bra bild…intressant och spännande!
    Bosse

    • Tack Bosse för din trevliga kommentar. Ibland får man sticka in lite andra bilder än naturbilder. Det var en bra övning och det lär bli mer i framtiden.
      Välkommen åter!

  4. Sköna färger och intressant uttryck.
    Morgan

    • Tack Morgan för din kommentar. För att vara ett första försök till sådana här bilder så är jag rätt nöjd. Ligger inte i min natur att släppa på mig själv sådär…men nån gång ska man väl börja. Det roliga är att jag känner inte igen mig i bilden…som sagt, en annan person.
      Ha det bra!
      /Erika

Kommentera

 
