Vinterns sköna skapelser…

…eller ska man säga vinterns fula skapelser?

Missade helt grässtråna när jag tog bilden :(. Begriper inte hur…men det gjorde jag. Glasögon kanske skall stå på min inköpslista :). Kan i alla fall säga att det är ett klassiskt nybörjarfel…det där att man missar saker i bilden som egentligen inte borde varit med. Undrar hur länge jag kan skylla på det :). Hur som helst så tycker jag om denna skepnad. Vore kul att höra om ni ser något speciellt i denna isformation!

~ av Jur kand på januari 27, 2010.

8 svar to “Vinterns sköna skapelser…”

  1. Fina former du hittat här bland isen! Några varelser ser jag oxå. Hmm. Är det månne en skorpiontagg till höger. Ja det är det. 🙂 Fint skärpedjup som passar bra till motiv och komposition.

    • Hm, skorpiontagg…den missade jag :). Men annat ser jag…Jag är så fascinerad av alla dessa formationer som skapas i vinterlandskapet, det gäller bara att hitta dem 😉

  2. Tack för titten hos mig. Roligt att du gillade min lilla andunge. De var alldeles bedårande söta, bara ett par dagar gamla. Inte helt lätta att få på bild, de är ju inte speciellt stilla av sig.
    Gillar din bild av isen. Det är häftigt med alla dessa formationer som man finner då man är ute vid vatten. Naturen är duktig på att skapa.
    Ha en bra kväll!
    /Maria

    • Den här hittade jag i skogen, men som du säger så kan det bildas otroligt vackra formationer vid vatten, som dessutom förändras från en dag till en annan. Ser man något man fastnar för så kan man inte tänka att ”den fotar jag imorgon” för då är man nog snuvad på konfekten :).
      Må gott!
      /Erika

  3. Hej Erika!
    Hittade precis din blogg genom några kommentarer du lagt på andra sidor. Tycker det är en fin isskulptur du har sett! Jag ser en sådan flygödla, näbb och huvud 🙂

    PS. SLänger upp en länk till din blogg från mig DS.

    /Niklas

    • Kul att du kikade in på min blogg, Niklas, och tack för din kommentar :). Urtidsdjuret i bilden tycker jag också liknar, som du säger, en flygödla. Naturen är fantastisk :).
      Ha en fortsatt trevlig helg!
      /Erika

  4. Vilken fin bild och tack för besöket på min & Huginn´s sida.
    Hoppas också att skrivkrampen släpper och det tror jag nog att den gör snart. Bilder på lillen kommer det bli kontinuerligt iaf och ju större skrivkrampen är, desto fler bilder lär det bli 🙂

Kommentera

 
