Knack, knack…

…är det någon hemma? Detta är en välkomnad gäst i vårt hus, jämfört med den ovälkomne som jag skrev om i detta inlägg .

Denna lilla underbara krabat var en härlig individ som vi kom väldigt nära. Tyvärr så har denna vandrat vidare men det har kommit många nya därefter, dock inga som har blivit lika ”tama”. Jag tänker återkomma i ämnet ekorrar så småningom…ni kommer garanterat märka att jag är en ekorrefantast :)!

~ av Jur kand på februari 11, 2010.

12 svar to “Knack, knack…”

  1. Men gud så sött!!! Detta är en underbar bild tycker jag!
    Ekorrar är hur mysiga som helst. Gillar dem, men de är inte lätta att fota. Har haft möjligheten att få göra det en gång än så länge, men hoppas det blir fler tillfällen.
    Ha de gott!
    /Maria

    • Visst är korre söt :)! Det är mycket charmiga djur med stor personlighet. Dock är de, som du säger, mycket svårfotade…snabba och spattiga. Önskar dig lycka till och hoppas du får fler korrebilder.

  2. He he. Ja han/hon kanske vill komma in på en kopp kaffe. Kanske hungrig eller bara sällskapssjuk. Vem vet? Kul bild som piggar upp och höjer humöret. 🙂

    • Tyvärr är korre inte sällskapssjuk, utan endast ute efter godsaker. Hittar man inget vid altandörren så fortsätter korre letandet inne :)! Jag älskar verkligen dessa små!

  3. Åh så söööt!!! Underbart med regndropparna på fönstret, en härlig bild!!
    Ha en skön helg!!
    /Marie

    • Regndropparna och de lite blöta örontofsarna ger en känslan av att korre säger: ”snälla, släpp in mig…” Men jag tror korre säger: ”Ro hit med maten omedelbart bums!”
      Ha en fortsatt skön helg!

  4. Det är fina djur, ekorrarna och en personligt och mysig bild må jag också tillägga.

    /Niklas

  5. Mycket fräck bild här, jag önskar att jag kunde få ett sånt trevligt besök hos mig någongång. -Bilden gillas!
    Morgan

    • Kul att du gillar bilden på en gammal vän till mig :)! Vem vet vad som kommer och knackar på en vacker dag hos dig.
      Välkommen åter till bloggen!
      /Erika

  6. Aaaw, gud vilken fin bild 😀 Så himla söt liten krabat!

    /Johanna

Kommentera

 
