Bara en liten bild…

 

…på isen på mitt fönster…vilket påminner mig om att det är dags att putsa fönstrena till våren. Många fläckar är det :)!

~ av Jur kand på februari 24, 2010.

12 svar to “Bara en liten bild…”

  1. Härlig frostbild Erika!Gillar din valda komp.& färgerna.
    Spännande bild med skön stämning.Bra !

    mvh/Mats-Ove

    • Tack Mats-Ove! Kul att du gillade denna bild…mitt första experiment med is på fönster :)!
      Mvh
      Erika

  2. Jag tycker nog det är synd att putsa så vackra fönster, en vacker bild detta tycker jag.
    Morgan

    • He he, ska inte till att putsa dem just nu…det får bli vårens bestyr, eller höstens, så att fönstren är rena till nästa vinter utifall att is bildas igen på dem :). Det är ju alltid så att när man skall till att fota genom en ruta så ser man inte hur skitig den är förrän man får upp bilden i datorn :), suck.
      Må gott!

  3. Den här gillar jag! Härlig stämnigsfull färg med dekorativa snöflingor. Spännande iaf! 🙂

    • Tack Åke! Tog fler bilder och jag säger bara: vilka otroliga mönster man kan finna i iskristaller :)! Hoppas det blir fler tillfällen att experimentera på :)!

  4. Varför putsa fönstren när så fina mönster skapas 🙂

    /Niklas

    • Visst är det fånigt att tänka på fönsterputsning nu :)! Jag är så fascinerad över hur vackert det kan vara med is på fönstren. När man tittar på isen med blotta ögat så ser man inte det där så som man ser det på bild…hoppas på fler fototillfällen med is så jag kan leka vidare :)!
      Ha det bra!

  5. Varm och vacker bild på de fina frostrosorna på ditt fönster! Några sådana har jag inte på mina fönster, men har upptäckt att de är ganska så skitiga och skulle behöva putsas. Fast det får bli projekt till våren, när den kommer… 🙂
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    • Dessa härliga frostiga fönster var endast någon dag… Visst hör fönsterputsning våren till, men skulle behövas fler gånger per år…men latgenerna sätter stopp för det. Fast jag svär varje gång över dessa smutsiga fönster när något trevligt fotograferbart dyker upp, men jag oftast ser det som lönlöst fota eftersom det är så smutsigt :(…
      Må gott!

  6. Stämningsfull bild på riktiga konstverk!!
    /Marie

Kommentera

 
