Vad föreställer bilden?

Tänkte jag skulle ge mig själv en utmaning och visa olika mönster/bilder som finns att se i naturen om man har ögonen och sinnena öppna, och lägga ut bilden här på bloggen med en bild i månaden, och att ni läsare får skriva vad ni tycker det ser ut som! Denna bildserie tänkte jag skulle fortsätta i 12 månader framåt.

~ av Jur kand på april 22, 2010.

10 svar to “Vad föreställer bilden?”

  1. Låter som en spännande serie! 🙂
    Hmm, den här var lite klurig. Det är en bild som tål att tittas på en längre tid. Precis som en intressant bild ska vara tycker jag. Att det är ett hål ser man tydligt, kanske solen som skiner på en förhistorisk hund, eller är det en figur som fastnat med sitt huvud i ett hål. Hmm. Skulle kunna vara en kvinna oxå, urmodern kanske, sittandes på knä med en ödmjuk tillbedjan. Grottmålning påminner den om såklart. Undrar om stenåldersmänniskan ristade i trä oxå, i så fall kan det handla om ett scoop! 🙂

    Nåja, man kan undra vad jag trippar på, men det är min gissning iaf. 😉

    • Det blir en rejäl utmaning 🙂 Får se om jag lyckas. Finns nog mycket som man kan uppfatta att bilden ser ut som och det är det som är så spännande att få se vad andra än jag själv uppfattar det avbildade som :).
      Ha en skön helg!

    • Förresten…böckerna från andra sidan den stora pölen har kommit för 3 veckor sedan 🙂

  2. Snygg och läcker bild!
    Jag gissar på att det är ett utsnitt av en trädstam…
    Ha de gott!
    /Maria

    • Japp, en trädstam är det. Frågan är sedan vad betraktaren uppfattar det avbildade som…
      Ha det bra!

  3. Läcker trädstam!! Ser nästan ut som djur.. den svarta fläcken är nosen…?? Ska bli spännande att följa din bildserie här! Hoppas allt är bra med dig!! Kram!

    • Du är så välkommen åter så :). Får se vad naturen har att bjuda på för spännande.

  4. Tycker det ser ut som en skäggig gubbe med basker som häver sig frammår…eller helt enkelt bara ett gnagspår efter Vågbandad barkbock Semanotus undatus 🙂

    • Spännande det där med skäggig gubbe i basker :). Har inte tänkt på det. Tack för informationen om barkbocken:). De kan göra små fina saker de där fula rackarna.
      Välkommen åter!

Kommentera

 
