Utan ord…

…och utan ork. Jag är tom…på energi. Hela min fotovår är inställd.Kunde ej gå på Terjes föreläsning på Scandinavian Photo, har varit tvungen att flytta datumet för ”Heldag med Terje” som skulle varit nu i maj och Mullsjökursen i början på juli har jag också avbokat 😦 då det är oklart om jag kan komma ifrån. Allt som jag hade sett fram emot så mycket är bara borta. Det verkar inte bli något fotoår för min del…

~ av Jur kand på april 30, 2010.

13 svar to “Utan ord…”

  1. Beklagar verkligen! Vill inte snoka och fråga varför men hoppas att det som hänt ordnar sig och att allt blir bra. 😦

    Härlig bild till dagens inlägg! Kämpa på!

    • Det är ingen hemlighet att det som tär på krafterna är min mans cancer (förhoppningsvis fd cancer). Hösten bestod av cellgifter och i januari genomgick han en stor operation och därefter har komplikation på komplikation tillstött. Nu har jag tappat orken efter de alltför många sömnlösa nätterna på sista tiden då gubben haft en helvetisk värk. Jag känner att jag skulle verkligen behöva komma ut och få fototid i naturen…vilket jag inte haft sedan i höstas. Förhoppningsvis så blir allt bättre så sakteliga, men ibland så känns allt bara så motigt. Kraften kommer snart igen och valpen hjälper ju till med glädje i tillvaron :).
      Ha det bra Åke och ta hand om dig!

      • Det har varit mycket skit här på sista tiden oxå men vi börjar se ljuset i tunneln. Vår hund har varit sjuk och inlagd hos vetten flera ggr. Vi har t.o.m diskuterat avlivning men nu har det blivit klart bättre efter att hon bajsat ur sig en stor plastmus som stoppat upp magen. Men det är en bagatell jämfört med vad du/ni har fått stå ut med. Hoppas verkligen det vänder och att du får komma ut i skogen för dig själv en stund, och ladda batterierna.

        Ha det gott och ta hand om er oxå!

  2. Det är inte roligt när krafterna och energin tryter! Jag hoppas att gnistan kommer tillbaka snart!
    Sköt om dig!
    Bamsekram

  3. Styrkekram. Och jag håller en tumme för att det går mot bättre och ljusare tider för er.

    //M

    • Tack Malin! Det värmer ska du veta! Någon gång kanske det lättar…men när man är som djupast och problem efter problem kommer så tryter kraften. Men visst kommer det vända så småningom ,tack och lov! Frågan nu är bara när :(…

  4. En riktigt tjusig bild du visar tycker jag, jag förstår mycket väl att du och dom dina har en tuff tid nu. Du gör kanske helt klart rätt i som tar en sak i taget, bilder finns hela tiden och jag garanterar att du hinner fånga dom. Ta´t lugnt och ta hand om er…-var sak har sin tid!
    Morgan

    • Morgan, du har så rätt att var sak har sin tid. Visst kommer jag kunna få möjlighet att återuppta fotandet så som jag vill så småningom och det ser jag verkligen fram emot. Det jag hoppas komma snart är dock att jag får en liten andningspaus och det är just att komma ut och få ensamtid och fota. Skulle bara behövas någon timme eller två så skulle kraften komma åter en aning…kanske låter egoistiskt i sammanhanget för en del men om jag inte finner kraft hur ska jag då kunna hjälpa…

  5. Men Erica, vad ledsen jag blir att läsa det här, men samtidigt kan jag förstå att det är svårt att komma ifrån som du har det nu. Jag hoppas att du kan få någon avlastning för att ladda batterierna – det behöver du!! Ta hand om dig!!! Kram!

    • Tack tjejen för din omtanke! Visst behövs det laddas batterier och det är just fototid jag behöver då! Att leva som närmast anhörig till en cancersjuk har varit en resa som jag aldrig kunnat föreställa mig innan! Oerhört tung och jobbig och det har gått som en berg-och dalbana…att finna kraft och ork när man behövs som mest är ibland mycket svårt, men det går därför att det MÅSTE gå. Ens egna känslor och tankar kring det som händer måste förträngas men någon gång kommer det komma ikapp…
      Sköt om dig!

  6. Härlig ekorrebild! Gillar när man tar något välkänt och förändrar det till mystik och spänning. Denna är en sådan bild. Skulle önskat mig lite mer skärpa på djuret. men det går ju inte att få allt här i världen 🙂

    /Niklas

    • Personligen så stör det mig inte att skärpan ej ligger på korre, men det är alltid kul att höra hur andra vill se bilden! Skall försöka jobba fram en med skärpa också ;).
      Må gott!

Kommentera

 
