Vad föreställer bilden? Nr 2

Fortsätter här min utlovade serie med bild nr 2 av 12. Tänkte jag skulle ge mig själv en utmaning och visa olika mönster/bilder som finns att se i naturen om man har ögonen och sinnena öppna, och lägga ut bilden här på bloggen med en bild i månaden, och att ni läsare får skriva vad ni tycker det ser ut som!

~ av Jur kand på maj 23, 2010.

6 svar to “Vad föreställer bilden? Nr 2”

  1. Ja det är ju ett klockrent ansikte i mina ögon iaf. 🙂 Ett troll kanske, eller nån figur hämtat från Sagan om ringen. En intressant bild som man kan försjunka i länge och väl. Kul att du kommer med fler bilder! 🙂

  2. Jag får inte riktigt kläm på vad bilden förställer, men efter en stunds tittande så såg jag det som jag känner. Jag känner mig låg och ganska dyster för tillfället, men jag kan se att det börjar ljusna i mitten. Det känns som något håller på att öppnas, jag väntar med spänning på resten…-Bilden gillas!
    Morgan

  3. Jag gissar att det är en macrobild på en stenmurkla.

    • En svamp, ja! Men vilken vet jag inte…så du har nog rätt!
      Välkommen till min sida :)!

  4. Knepigt, men alltid kul med ”tävlingar”. hehe, men nu fick jag ju det rätta svaret serverat.. 🙂

    /Niklas

Kommentera

 
