Vandringen har börjat…

Vandringen har börjat

på vägen som har ett slut

Vägen kallas livet

 

 

Vi har vandrat den tillsammans,

hand i hand,

år efter år

 

 

Nu något har hänt,

du ökar hastigt takten

Kvar på vägens mitt jag står

 

 

Ser dig försvinna från min sida…

~ av Jur kand på maj 27, 2010.

12 svar to “Vandringen har börjat…”

  1. Jag tolkar det som att saker o ting börjar ljusna. Mycket känsla i denna bild. Fin text! 🙂

    • Beror på hur man ser det…jag kommer förlora min livskamrat och han kommer att få frid och vila från plågor och smärta…så det kanske ljusnar, åtminstone för honom. Det går fort nu…hans vandring mot slutet.

  2. Aj då. Då tolkade jag det helt fel. Sorry. Då fick jag helt andra känslor helt plötsligt. 😦 Svårt att säga nåt vettigt nu känner jag.

  3. Livet är inte rättvist när det ska behöva bli så här. Tänker på dig och skickar en stor varm kram genom cyberrymden till dig.
    Sköt om Dig!
    Bamsekramar Maria

  4. tänker på er…önskar att det var något jag kunde säga eller göra, men tyvärr…kram, Ullis

    Ps. ….på andra sidan regnbågsbron.Ds

  5. Du skriver så fint… jag tänker mycket på dig i din svåra situation…. Livet är inte alltid lätt! Kram.

  6. Ljuset finns därute, jag är säker på att vi alla kommer mötas i körsbärsdalen någon gång igen. Allting handlar ju bara om tid och helt klart finns det något efter vårat liv här…annars skulle våran tid på jorden vara meningslös…
    Morgan

  7. En varm tanke från mig, till er båda! Det är svårt att hitta orden, i den stund ni har framför er.

    Några ord från min bok ”Min plats i ljuset”, ett citat av Lao-tse:

    __________________________________

    Om du förstår andra är du smart.
    Om du förstår dig själv är du upplyst.
    Om du övervinner andra är du kraftfull.
    Om du övervinner dig själv har du styrka.
    Om du vet hur man kan vara nöjd är du rik.
    Om du kan agera med kraft, har du vilja.

    Om du inte förlorar din saklighet kan du bli bestående.
    Om du kan dö utan att förlora något, är du evig.
    __________________________________

    (Håll om varandra, andas tillsammans – och ni förlorar aldrig varandra)

    /Kram!

  8. Tänker på er oavbrutet! Finns inget mer jag kan göra…
    Tusen och åter tusen kramar från mig!!!!
    //Erik Jr

  9. Tänker på dig.
    Orden räcker inte till.
    Ville bara skriva detta.

    //M

  10. Mina tankar finns hos er båda, varje dag, var stark,

    en medmänniska och arbetskamrat..

    Pelle….

  11. Ett stort tack till Er alla som lämnat ett avtryck med Ert fina stöd i vår svåra stund! Det värmer! Nu stundar ett nytt kapitel…
    Kram till Er alla!
    /Erika

Kommentera

 
