Vad föreställer bilden? Nr 3

 

Fortsätter här min utlovade serie med bild nr 3 av 12. Tänkte jag skulle ge mig själv en utmaning och visa olika mönster/bilder som finns att se i naturen om man har ögonen och sinnena öppna, och lägga ut bilden här på bloggen med en bild i månaden, och att ni läsare får skriva vad ni tycker det ser ut som!

~ av Jur kand på juli 22, 2010.

7 svar to “Vad föreställer bilden? Nr 3”

  1. Kul att du kommer med nytt inlägg i bloggen. Ser ut som en spännande plats att fotografera på.
    Ett fint och spännande utsnitt du visar här. Trädstammar och grenar som blåst omkull antar jag att det är. Jag associerar till trädormar! En naiv tolkning möjligen. Hur som helst en bra bild!

  2. Det här var ganska svårt, men det första jag tänkte på när jag såg bilden är att den föreställer djur av något slag. Det känns som djur från dinosaurietiden. Jag tycker även att stubben nere till vänster i bilden spelar roll ungefär som om det är en matbit som ligger där och någon ska hugga in på den.
    Morgan

  3. Är inne på samma tanke som Åke och Morgan. Ser ut som en rejäl match mellan dessa varelser. Demoner… som möts.

    Man kan ju också tolka in att det är symbolik för att man ”kämpar” i sin vardag. Spännande plats och bra bild!

    //M

  4. Jag tolkar bilden som att det ena trädet tröstar det andra. Det liksom hänger eller lutar sig över axeln på det vänstra trädet. Gillar bilden. Hade även testat den i svartvitt.
    – ha en bra dag Erika.

    /Mats

  5. Knepigt , jag ser inga varelser utan snarare en hund med avlång nos. Längst upp i bilden 🙂

    /Niklas

  6. En dinosaurie, helt klart! 🙂

  7. Spännande kommentarer! Kul att se att ni tolkar lite olika 🙂
    Mats: Skall testa den i SV vid tillfälle

    Må gott alla ni där ute!
    /Erika

Kommentera

 
