Rävström…

…fortsätter att besöka oss och hittar på hyss med jämna mellanrum. Skor, mandelpåse, byxor och dagstidning är några av bytena. De flesta är återfunna…dock har jag fortfarande ej hittat byxorna räven tog från fåtöljen i vardagsrummet. Vad säger man…kan inte annat än le.

~ av Jur kand på oktober 3, 2010.

16 svar to “Rävström…”

  1. Vilken bild Erika!
    Du har verkligen fångat ett uttryck och en blick som är helt otrolig, det känns att ni har ”umgåtts” en del. Fin skärpa och du har fotograferat Rävström i en mycket vacker miljö. -Bra mycket bra tycker jag!
    Morgan

    • Tack Morgan! Det här är faktiskt den skygga räven ser jag nu…har ju två stycken som härjar. Denna har jag ännu ej kommit nära…

  2. Nydelig bilde,Erika

  3. Ett riktigt härligt porträtt på räven! 🙂

  4. Vilken fin bild du fått på den lilla tjuven. Kanske har han gömt byxorna ordentligt för den vill ha nåt varmt att sätta på sig till vintern 😀
    Ha de gott!
    Kram Maria

  5. Snyggt Erika! En riktig pang bild det här!

    /Niklas

  6. Va?? Har den varit inne hos dig alltså? Jag skulle bli rädd…

    • Jadå, den smiter in 🙂 och jag är inte ett dugg rädd. Det är ett vilt djur och det ska man ha respekt för…men rädd är jag inte…och denna räv är så snäll att han är fånig 😉
      Kram

  7. Underbart!!! Tänk att du fått förmånen att besökas av detta vackra djur! Wow.
    -och vilken utomordentligt bra bild. Njuter. Är samtidigt glad för din skull. 🙂
    Ja – kanske lite avundsjuk också 😉

    /Mats

    • Tack Mats! Ja det är underbart härligt att ha räven så nära inpå…känslan när han kommer fram till mig och jag sträcker fram min hand och han slickar…när vi ligger på gräset tillsammans med endast några decimeters avstånd och han kopplar av med tvättning och t o m en liten tupplur. Det är lycka! Och ja, jag förstår att du är avis 😉 Skulle jag också vara 🙂

  8. Man ler gott åt en sån här fin story. Och jag känner lite som Mats, lite avis :))

    //M – som tycker bilden är så härlig!

    • Tack Malin 🙂 Ha ha, jag förstår att ni är lite avis ;)…fast nu är den ena räven ett minne blott 😦 Vad säger man om dessa skjutglada jägare som inte ens kan hålla sig i skogen och jaga utan skjuter räven på vägen mitt i sommarstugeområdet…Fy

Kommentera

 
