En ny vän…

…har klivit in i mitt liv. Så sakteliga börjar vi lära känna varandra…

~ av Jur kand på oktober 12, 2010.

14 svar to “En ny vän…”

  1. Åh, tänk att ha en vän som denna! Den här bilden fastnade jag för, bilden känns unik eftersom det inte är så ofta som man får se en grävling på bild. -Speciellt så här nära! Vilken vacker päls den har, han ser ju även riktigt snäll ut och jag hoppas att eran kamratskap får bestå och att du uppdaterar oss nyfikna bloggföljare. -Bilden gillar jag som sagt!
    Morgan

    • Tack Morgan! Vi kommer varandra närmre för varje kväll nu…men snart går han i ide så då lär jag inte se han förrän nästa höst 😦 Det är en mycket speciell upplevelse få komma en grävling så här nära, men det är inte lätt för mig som nybörjare att få en bild i mörkret…det är verkligen svart som i en kolsäck här :), men man ser ju att det är en grävling 🙂 Kommer nog fler bilder så småningom.
      Ta hand om dig!
      /Erika

  2. Ja djuren tycks verkligen dras till dig. Vill nog hjälpa till att muntra upp dig!?
    – underbar bild igen! Har själv ingen bild på grävling. Vill också möta detta vackra djur!!! 🙂
    Ha en fortsatt bra vecka Erika.

    /Mats

    • De är inte lätta fota i totalt mörker…få jobba vidare på det igen när de kommer fram ur sin vinterdvala. Vi har nu kommit så nära varandra att jag kan sitta med endast några meters avstånd och han accepterar min närvaro, kamerans ljud och blixt 🙂 Men det är många timmars jobb…tänk om man fick betalt på annat sätt än lycka 😉
      Ta hand om dig!

  3. Åhh vilken fin bild!
    Jag har ett minne från när jag var liten av en grävling som hade tänkt sig att övervintra under vårat hus. Den kämpade och slet för att ta sig in genom ett katthål i husgrunden som var alldeles nedanför mitt sovrumsfönster, och du må tro att det hördes när den skulle igenom det lilla trånga hålet. Tyvärr så var vi tvungna att skjuta den.
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram Maria

    • Ja grävlingar kan ställa till stora bekymmer när de ska boa under byggnader 🙂 Tur man har huset på berg 🙂
      Må gott min vän!
      Kram

  4. Det var en riktig baddare till grävling! Verkar vara gott om föda i år. Du lär få ihop ett riktigt fabelkollage innan det här är klart tror jag. Fin bild! 🙂

    • Tack Åke 🙂 Ja, det är en riktig baddare…väldigt rund…magen hänger i backen 🙂 Bara varg, lo och björn kvar nu…får väl se vad naturen bjuder på…sen kanske det blir ett kollage 🙂

  5. En vacker vän du fick…
    Vacker bild.
    Mvh Halina

    • Hej Halina 🙂
      Visst är han vacker 🙂 Och det är så underbart att få chansen se den så nära.
      Ha det bra!
      /Erika

  6. Underbart Erika! Hoppas vi får se mer av din vän i framtiden. Fint porträtt!

    /Niklas

  7. Underbar underbar och underbar! Vilken skön vän du fått. 🙂

Kommentera

 
