Vad föreställer bilden? Nr 6

Fortsätter här min utlovade serie med bild nr 6 av 12. Tänkte jag skulle ge mig själv en utmaning och visa olika mönster/bilder som finns att se i naturen om man har ögonen och sinnena öppna, och lägga ut bilden här på bloggen med en bild i månaden, och att ni läsare får skriva vad ni tycker det ser ut som!

~ av Jur kand på oktober 25, 2010.

8 svar to “Vad föreställer bilden? Nr 6”

  1. Jag ser helt klart och tydligt en trädgubbe i bakgrunden i oskärpan. Lite fundersam över förgrunden dock. Tycker mig se något där också 🙂

    /Niklas

  2. Ett uttryck från naturen, jag känner en smygkänsla här där du liksom hittat den här filuren som känner sig ledsen/förvirrad. Du har sökt kontakt sakta men säkert och jag är säker på att när du gick därifrån hade han gladare min. Det handlar bara om att ge saker tid så sker förändring…
    Morgan

  3. Härlig bild! En bild som är en fin smygare. Först så ser jag den lite fundersamme trädgubben i bakgrunden som ser ut att fundera vad händer, vad gör hon??
    Sen kommer de andra ansikts dragen smygande i förgrunden så ser jag hur den främre grenen ler stort. Sen smyger sig mer lite diffusa väsen på mer som ett drag eller mer som en svag känsla av att jag ser något. Fantasin snurrar på högvarv.
    En spännande bild, bra upptäckt och fint utsnitt av det stora.

    Mvh Christer K

    • Åh tack Christer för din mycket trevliga kommentar! Visst sätter den igång fantasin och kul att du upptäckte förgrunden, vad det nu är 😉

      Hälsningar
      Erika

  4. I love your style, you have a very attractive abstract language.

Kommentera

 
