Frustration…

…kan ta sig olika uttryck. En del drar täcket över huvudet på morgonen och vägrar gå upp och möta världen, och vem av oss har inte känt så någon gång i livet. En del blir överenergiska medan andra blir loja. Vissa blir pratkvarnar medan andra drar sig undan som ett skadeskjutet djur.  Jag har nog prövat alla de nämnda genom åren. Nuförtiden har jag dock hittat en bra medicin mot frustration; kameran! Den hjälper i alla väder att skingra tankarna som ska motas bort. Kameran är min vän…

~ av Jur kand på november 14, 2010.

8 svar to “Frustration…”

  1. Jag tycker din bild håller sig riktigt bra till temat, läcker blå ton och det finns även något slags sug i bilden som är svårt att hantera vilket ger en smula…-frustration. -Bra skrivet och fotat!
    Morgan

  2. Mmm, håller med! Det är svårt att fokusera på problem när man är ute och fotar.

  3. Du har fångat känslan i bilden.
    Ja, i alla fall kombinationen att komma ut och sen lyckas fokusera på fotograferandet hjälper en del.
    /P

  4. Jo så är det. Tror en av anledningarna till att jag fotograferar är att jag vill kommunicera med andra människor. Den där frustrationen uttrycks ibland liksom bättre i en bild. Bilden är uttrycksfull. Jag ser bl a två smala, darrande ben som bär en enorm tyngd…

Kommentera

 
