Vad föreställer bilden? Nr 7

Fortsätter här min utlovade serie med bild nr 7 av 12. Tänkte jag skulle ge mig själv en utmaning och visa olika mönster/bilder som finns att se i naturen om man har ögonen och sinnena öppna, och lägga ut bilden här på bloggen med en bild i månaden, och att ni läsare får skriva vad ni tycker det ser ut som!

~ av Jur kand på november 18, 2010.

10 svar to “Vad föreställer bilden? Nr 7”

  1. Jag ser en trollgubbe. En skogig trollgubbe med risigt hår. Men han är vacker i mina ögon i alla fall. Han är en värdig representant för naturen.

  2. Direkt såg jag ett kraftigt Vildsvin med trynet rakt fram.
    // Trevlig helg

  3. Tveklöst en brunbjörn! Mest ansiktet på den men lite ner över axlarna och bröstet också!

  4. Håller nog på ett sovande troll här.
    /P

  5. Tycker mig se flera skepnader här som byter av varandra under tiden jag tittar och det dyker upp ögon lite varstans i bilden under tiden jag sitter och tittar, spännande 🙂

    /PJ

  6. Att bilden innehåller ansikten kan vi ju säkerligen enas om, men vad just du såg med dina sinnen är inte lätt att lista ut. Som fotograf kan man ju ha tänkt på något just när bilden togs som sedan blev till något man kan relatera till. -Spännande bild med ”murrig” känsla!
    Morgan

  7. Ja jag ser iaf en liten mammut där till höger! Möjligen har den stått förstenad där på sin plats ett bra tag. I övrigt erbjuder ju den här typen av skogsbilder många möjligheter till tolkning vilket är spännande! 🙂

  8. Jag döper bilden till Instängd. Figuren ser lite ledsen ut. Sitter o tittar ut i hörnet av inhägnaden. Grenarna blir till taggtråd …

    Ha en bra söndag.

    /Mats

  9. Ser kaninen – tydligt 🙂

  10. Tack alla ni för era spännande kommentarer 🙂 Alltid lika roligt att läsa vad som kan upptäckas! Mats, vad kul att du upptäckte kaninen! Trodde faktiskt det var fler som skulle upptäcka den…är det någon mer som sett Stampe? Han syns klart och tydligt….

Kommentera

 
