Vilsen…

 

…och rädd

Du var rädd

Jag var likaså

Båda skrämda inför det okända

Fast på varsitt vis

Rädda…

För vad som väntade dig

För vad som väntade mig

Rädda…

För att skiljas åt

Vara tvungna att gå åt olika håll

Att aldrig mötas igen

Vad du känner nu vet jag inte 

Jag vet bara vad jag känner 

Vilsen…

… rädd…

…ensam…

~ av Jur kand på december 2, 2010.

14 svar to “Vilsen…”

  1. Åh, Erika. Skickar en stor, varm kram till dig.

  2. Väldigt vacker o rörande text. Vad duktig du är!
    Gillar även bilden.

    /mats

  3. Dina ord väcker tankar.
    Du skriver verkligen med hjärtat. Så fint.
    Bilden är underbar!

    Kramar till dig.

    • Tack vännen min! Jag skriver det jag känner…det jag varit med om, hur ont det än gör! Jag gör det J ville…förmedlar…

      Kram

  4. Så vackert skrivet, och gripande…
    Sköt om dig.
    /P

    • Tack Per! Det är kanske lätt skriva vad jag känner men desto svårare förmedla känslan till utomstående…Om det på något sätt kan få någon annan att leva i nuet så gör det mig glad…vi vet aldrig vad framtiden har i beredskap. Carpe diem!

      Ta hand om dig!
      /Erika

  5. Vacker text och en underbar bild!
    Sköt om Dig!
    Bamsekramar Maria

  6. Vacker dikt och en fin bild, hoppas du inte behöver känna dig vilsen rädd och ensam allt för länge.

    /PJ

  7. Starkt skrivet Erika.
    Och stark bild.
    Bortvänd.
    Men ändå närvarande.

    Livet är inte enkelt.
    Ibland kan oro äta upp.
    Inifrån och ut.

    Vilsenhet kan göra ont.
    Länge.
    Rädslor vill gärna pocka på.
    Ofta.

    Jag hoppas din vilsenhet
    och rädsla avtar allt mer.
    Smärtan går aldrig bort.
    Men man lär sig att leva med den.
    Tror jag.

    Känner mig vilsen och
    rädd.
    Så jag känner igen mig.

    Kramar.

    • Tack för dina oerhört vackra och tänkvärda ord Malin! Jag tror som dig, att så småningom lär man sig leva med smärtan… Vi får fortsätta kämpa även om det gör ont…

      Kramar

Kommentera

 
