De spretar

Åt alla håll

Mina känslor

Jag vet varken ut eller in

Vad som är bak eller fram

Då eller nu

Jag finner en längtan

Efter det som varit

Men aldrig kan bli igen

Efter det som stundar

Men säg vad är det

Vilken väg ska jag ta

Bakåt, framåt, åt sidan…

Vad ger mig rätt att längta

De spretar

Åt alla håll

Mina känslor

Tillägg 6/12-10 ”Bubblare”

Bilden ovan har av Terje Hellesø utnämnts till en ”Bubblare” vilket glädjer mig enormt! Tack Terje!

~ av Jur kand på december 5, 2010.

16 svar to “De spretar”

  1. Riktigt bra bild!!!
    – tycker du ska skicka in den till Terjes tävling idag!!!!
    Gör det!!!!!! Nu 🙂

  2. En riktigt härlig bild och fin text!! 🙂

  3. Jag tänker på en påfågel när jag ser bilden.

    Stark text, Erika. Kram!

  4. När tiden är mogen så måste man börja försöka se framåt..
    Instämmer med Mats! Det här är en kanonbild! Litegrann som en av vinnarbilderna i BBC Wildlife, isbjörnen, men här har du fångat en lite mindre individ och väldigt bra.
    /P

    • Oh…tackar! Din fina kommentar värmer gott!

      Visst är det så…när tiden är mogen…jag hoppas och tror det är snart…

      /E

  5. Starka ord det här och jag är nog övertygad om att när smärtan avtar så är det nog framåt du måste gå, kanske lätt för mig som utomstående att säga men jag hoppas du tar dig igenom.

    Verkligen underbar bild, mycket bra

    /PJ

    • Tack så mycket Peter för din fina kommentar. Jag kommer ta mig igenom och kunna se framåt. Det vet jag…jag måste…

      /E

  6. Grattis till bubblaren Erika! Det var visst riktigt nära att bli veckans bild oxå. 🙂

    • 🙂 Tack Åke 🙂 Fast det är Mats förtjänst genom sin kommentar, tror jag minsann…som fick mig att tänka tanken att sända in 🙂

  7. Grattis till bubblaren, Erika! 🙂

  8. Härligt bild – och tänkvärd text! Stort grattis till bubblaren!

Kommentera

 
