GOD JUL…

…önskar jag Er alla!

För egen del så firar jag inte jul i år av skäl som ni säkert förstår, om ni följt bloggen. Jag ska tillbringa jul och nyår  i skogen och försöka finna någon form av själslig ro med hjälp av naturen och djuren. Det blev i år en livsomställning där allt som varit förr plötsligt blev förändrat, så många år tidigare än vi trott från början, när vi fick det mardrömslika beskedet för drygt ett år sedan. Att hitta tillbaka och finna en mening är målet nu och försöka se framåt och inte bakåt.

Bilden ovan är från i höstas  på ytterligare en kär vän som även den gick ett tragiskt öde till mötes för drygt en månad sedan.

Julen…

Den förr så magiskt underbara.

Vi firade på eget vis.

Full med kärlek i hjärtat,

för livet, till varandra.

 

 

Julen…

Nu så annorlunda.

Jag flyr på eget vis.

Full med sorg i hjärtat,

för saknaden, till ensamheten. 

 

~ av Jur kand på december 22, 2010.

20 svar to “GOD JUL…”

  1. Tack Erika och jag hoppas du får det så bra som möjligtvis går under helgerna som kommer.
    Underbar bild 🙂

    /PJ

  2. En underbar bild på din vän. Önskar verkligen att du får möjlighet att samla krafter och mod att ta dig vidare. Sköt om dig nu där i skogarna. /P

    • Tack Per 🙂 Ja du..nu är julen passerad och jag har inte haft tid sitta och tänka bakåt. Snön du vet…. Kanske finns en mening med det också 🙂
      Må gott!
      /E

  3. Du ska göra det som känns bäst och rätt för dig… Sköt om dig och God Jul!
    Bamsekramar Maria

  4. Även om din jul blir annorlunda i år så önskar jag dig av hela mitt hjärta en underbar jul. Det är ju trots allt så att julen inte måste se ut på ett visst sätt, det viktiga är att du själv känner dig till freds med ditt sätt att fira den.
    Du finns med mig i mina tankar så ensam är du inte.
    Julekram till världens goaste tjej.

  5. Åh, Erica… Vilken bild, vilken text. Jag är så ledsen för din skull och tycker ändå att du verkar jättestark i denna hemska och ofattbara situation. Hoppas du får en härlig helg ute i skogen – lyllos djuren som får ditt sällskap.
    Jag är stolt och glad över att ha fått lära känna dig lite genom internet, och ser fram att ses IRL någon gång i framtiden.

    Stor julkram från mig till dig.

    • Tack tjejen 🙂 Jag är också glad över att ha stiftat din bekantskap genom I-net 🙂 Vi ses ju snart…på kurs om inte annat 🙂

      Kramizar

  6. God Jul och Gott Nytt År! Gör det bästa av allt och ta en dag i taget och försök finna meningen efter allt som hänt. 🙂

    • Detsamma Åke! Gör mina tappra försök hitta meningen 🙂 Den finns någonstans 🙂

      Ta hand om dig!

  7. En JULKram!

    //M

  8. God jul! Underbar text o bild!!!
    Skönt att du trots allt kan börja se framåt.
    – ut o skapa bilder med dig nu 🙂

    /Mats

    • Tack Mats! En dag i taget så ska det nog gå. Försöka ta tillvara på glädjeämnena som då och då dyker upp.
      Ska ta mig ut och fota…mycket…

      /Erika

  9. Härlig bild och en känslosam text med tänkvärda små betraktelser. Verkligen tråkig händelse livet har sin outgrundliga gång. Hoppas du fann några svar på dina tankar och någon slags slags läkning, de säger ju att skogen har en läkande och lugnande effekt, nu kan visserligen inte såna här saker läka, men du kanske iaf fann lindring och kände närvaron av din älskade….

    Mvh Christer K

    • Tack så mycket Christer 🙂 Skogen och djuren har varit till en enorm hjälp i det svåra. Likaså kamerans sällskap 🙂 Kommer aldrig läka helt, som du säger, men smärtan lindras med tiden, tack och lov!

      Ta hand om dig!

      Mvh
      Erika

  10. En underbar bild det här!
    /Rikard

Kommentera

 
