Ytterligare ett år…

…har passerat och vi står nu inför ett nytt årsskifte. Förra åskskiftet sa vi att 2010 kan inte bli sämre än 2009.  Tänk så fel vi hade. Det blev inte på något sätt som vi tänkt oss och jag kommer minnas det som det värsta året hittills i mitt liv. Min livskamrat rycktes från denna jord och jag kämpar varje dag med att se meningen med att vara kvar här. Det går bättre och bättre dag för dag men det är en kamp, varje dag, som ingen annan ser. Jag försöker se framåt och finna en mening med det som hänt och få något positivt ut ur det hela, för visst finns det något. Inget ont som inte har något gott med sig, sägs det…även om det är svårt tro ibland.  Hur mycket jag än vill kan jag inte vrida klockan tillbaka och jag måste därför se till det vi pratade om många många gånger det sista året…att vi har bara ett liv här och vi måste leva det här och nu. Det var viktigt för J att jag fortsatte leva…och det tänker jag också göra, hur smärtsam sorgen och saknaden än är.

Jag vill härmed tacka alla som besökt min blogg under detta år och önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!  Ni har varit ett stöd som jag är oerhört tacksam för och ni har gett en strimma  ljus i mitt mörker!  Jag  har funnit många nya fantastiska vänner, och en del av er har jag även haft förmånen att fått träffa IRL och ni andra kanske jag råkar på under det kommande året 🙂

2011 skall bli det fotoår jag hade tänkt ha 2010 men som av förklarliga skäl ej blev av. Jag ska även försöka finna mig själv, vem jag nu är efter denna resa jag gjort. Att leva till fullo ska bli mitt nyårslöfte för 2011!

~ av Jur kand på december 29, 2010.

22 svar to “Ytterligare ett år…”

  1. Åh, Erika. Förstag gången jag läste i din blogg i år grät jag och så även nu. Vilken styrka man måste ha för att klara sig igenom var dag när ens livskamrat inte finns längre, det är så oerhört svårt att tänka sig hur man skulle klara av något sådant i vår ålder.
    Jag beundrar dig och är glad att vi lärt känna varandra via bloggarna och förhoppningsvis ses vi nästa år då! 🙂 Det ser jag fram emot!
    En stor, varm kram och en önskan om att 2011 ska vara extra snällt mot just dig.
    /K

    • Ja du Karin…det är bra att kunna gråta. Önskar jag kunde göra det lite mer. Det är ett bra sätt att få utlopp för sina känslor.
      Jag är jätteglad över att vi funnit varandra här i cyberrymden och nästa år ska vi ses!!!!!
      Gott Slut och Gott Nytt År 🙂

      Kram

  2. Lider med dig med tanke på vad som hände.
    Gläds samtidigt åt att du verkar kunna se framåt! Lev livet 2011. Skapa många bilder. Bilden här faller mig i smaken. Snyggt!

    /Mats

    • Mats….jag ska verkligen leva livet 2011 och visst ska det bli ett fotoår! Ser fram emot dina kommande böcker också! Blir spännande se vad de kommer innehålla för gott! Blir med största sannolikhet en fröjd för ögat!

      /Erika

  3. Kan nog vara svårt att se något positivt komma ur en så traumatisk händelse men det finns ju klart… Jag tror att vi får fram krafter ur vårt inre som vi inte trodde fans… Att vår syn på och värdering till livet blir desto starkare. Att vi vandrar starkare än någonsin på livets väg och är mer mentalt förberedda på de hinder som kan dyka upp.
    Önskar Dig ett gott 2011
    Anders

    • Välkommen hit Anders! Visst har du rätt vad gäller att vi har krafter vi inte har en aning om att de finns. Det har jag verkligen fått uppleva! På gott och ont ska väl tilläggas. Att jag värderar livet annorlunda nu är något som jag i alla fall kan konstatera och starkare blir man absolut! Tack för dina fina ord och tankar!
      Önskar dig detsamma Anders, ett gott 2011 🙂

      /Erika

  4. Jag önskar verkligen att du lyckas uppfylla dina nyårslöften och nå alla uppsatta mål för 2011. Hoppas att det nya året blir ett riktigt bra år för dig.

    /PJ

  5. Så klok du är vännen. Önskar dig ALLT gott kommande år. Det är påfrestande att leva i nuet efter allt du gått igenom, men ta en dag i sänder så kommer du att se mer än en strimma ljus i mörkret.
    Jag önskar dig ett gott nytt år så ses vi när du kommer söderöver igen.
    KRAM

    • Tack vännen för dina värmande ord och att du finns i mitt liv!
      Gott Slut och Gott Nytt År! Ses snart!

      Kram

  6. Jag önskar Dig allt gott inför det nya året som snart är här. Ta en dag i sänder och gör det du vill göra. Ser fram emot att få se dina bilder som kommer att komma under 2011.
    Sköt om dig!
    GOTT NYTT ÅR!
    Kramar Maria

    • Säger detsamma Maria, allt gott till dig! Ska bli spännande följa din nya blogg 🙂
      Gott Slut och Gott Nytt År!

      Kram
      Erika

  7. Riktigt intressant bild till att börja med! Hoppas att 2011 blir ett bra år för dig på alla sätt. Sorg och saknad lär finnas kvar även detta år, och säkert många år framöver. Man får försöka hitta olika sätt att kanalisera allt på tänker jag. Bildskapande är ju ett sätt! 🙂

    Gott Nytt År!

    Må gott!

    • Kul att du tycker bilden är intressant 🙂 2011 ska bli en nystart här i livet efter allt som hänt och foto kommer ta stor del detta år 🙂
      Önskar dig ett Gott Slut och Gott Nytt År!

      Ta hand om dig!

  8. Kan inte föreställa mig vilket år du haft även om jag försöker. Önskar dig ett riktigt gott nytt år med många fina bilder och naturupplevelser.

    /Henrik

    • Henrik, det går inte föreställa sig om man inte varit där. Själv kan jag, trots att jag var med dygnet runt, inte föreställa mig hur J kände sig…trots att vi pratade mycket…
      Tack! Önskar dig en God fortsättning!

      /Erika

  9. Uppfyll löftet från din man att gå vidare och att 2011 blir ett riktigt fotoår.
    Då kommer båda att bli nöjda och tillfreds…. Tror att någon tittar ned på dig och känner belåtenhet och glädje att du gör något du gillar och brinner för, då kommer du nog att kanna av det och även du känner ro…
    God forsättning och ett Gott Nytt Fotoår!!

    /Christer K

    • Oh Christer, stort tack för dina oerhört varma rader! Ska verkligen uppfylla löftet 🙂 Sen om det leder till att jag blir en bättre fotograf återstår att se…men huvudsaken jag får roligt och känner mig tillfreds 🙂

      Önskar dig en riktigt God fortsättning!

      /Erika

  10. Porten är öppen ser jag. Mot nya spännande mål och nytt innehåll. Så 2011 kommer garanterat vara ditt år Erika. Och du är själv en fantastisk vän, trots allt svårta du gått igenom. När jag såg och träffade dig första gången så kände4s det som om vi setts förut. Vet inte varför.

    Många kramar!

    • Tack tjejen för dina värmande ord! Visst står porten öppen 🙂 Kul att du såg den 🙂
      Ibland så träffar man människor där man får känslan som du nämner…att man setts förr. Kände likaledes när jag träffade dig… Ser fram emot att träffa dig snart igen!

      Ta hand om dig Malin!

      Kramar

  11. Låter som ett utmärkt nyårslöfte, Erika! Ta in alla positiva vibbar och intryck du får under året och kanalisera det. Samtidigt som du behåller alla positiva minnen från livsvännen. Gott nytt 2011!
    /Rikard

    • 🙂 Tack Rikard! Ska försöka uppfylla löftet, även om det kommer dippar, vilket jag ju måste tillåta att de tar plats också. Med tiden kommer de positiva minnena ta mer plats! Nu är det framåt som gäller med nytt år, nya händelser, nya möten och mycket fotande 🙂

      /Erika

Kommentera

 
