Vad föreställer bilden? Nr 8

Fortsätter här min utlovade serie med bild nr 8 av 12. Tänkte jag skulle ge mig själv en utmaning och visa olika mönster/bilder som finns att se i naturen om man har ögonen och sinnena öppna, och lägga ut bilden här på bloggen med en bild i månaden, och att ni läsare får skriva vad ni tycker det ser ut som!

~ av Jur kand på januari 5, 2011.

16 svar to “Vad föreställer bilden? Nr 8”

  1. Flott bilde. Det er så artig å se ting i isformasjonene. Øyet var flott, men det er nå et helt fjes der også- Ser litt forskremt ut. Isansikt?

  2. Hei Erika, jeg synes det ser ut som et fiskehode, men hva slags fisk det vet jeg ikke.

  3. Det här var en spännande bild! Huvudet av en myskoxe tänkte jag på först, men fiskhuvud är nog inte helt fel heller.
    Ha det gott!
    /P

  4. Min första tanke var säl. Sälunge. Stora ögon. Men det är lite väl hög panna. Myskoxe lät inte fel! Annars är det väldigt likt is också 😉

  5. Visst är det härligt med isskulpturerna?? Jag tror att det är en mask från Inkatiden. /Urban

  6. Oj, så cool! 🙂 Jag kan inte säga mer än ett ansikte – ser inte att det skulle vara något speciellt djur eller så, jag tänker nog mer på ett människohuvud.

  7. Min första tanke går till en fisk, en sån där ful marulk eller vad de heter 🙂
    MAn hittar hela tiden kul grejer när man är ute, och med fantasins hjälp kan det vara precis vad som helst.
    Jättefin bild!
    Sköt om Dig & Ha de gott!
    Kramar Maria

  8. Skön bild! Mört för det första jag tänket på 🙂

    /Henrik

  9. Det är något med hål i, kan det möjligtvis finnas en tomhet här kanske känner jag att det är en pusselbit som fattas.
    Morgan

  10. Hei igjen Erika, da legger jeg inn en lenke til din blogg hos meg også 🙂

  11. En riktigt ful fisk med ett så stort öga… Dock nödvändigt för den då den simmar där nere i de mörka havsdjupen! Hur Du har kunnat få en bild på den är ju faktiskt ganska märkligt men Du har ju till synes ett väldigt bra öga för fotografi. :))
    Anders

  12. En piraya av is!! 😀
    Snyggt fångat och uppmärksamt.

  13. Helt klart ett gäddhuvud, eller kankse ett laxhuvud om man titta på den lilla kroken framtill ; )))

  14. Bambi på hal is 🙂

  15. Någon form av fisk 🙂 Men den mår nog inte så bra med tanke på hålet den har 😉
    Spännande bild!

    /Mats

  16. Den makabra versionen, ett fårkranium, det finns trevligare alternativ men det var det första jag kom att tänka på.

    /PJ

Kommentera

 
