Fotorunda idag…

…i Tyresta nationalpark. Skulle dit och hälsa på Strömstaren men den rackarn ville inte visa sig idag på det ställe vi hälsat på varandra förr. Gick vidare och hittade en bäck uppe i skogen som rann på väldigt bra nu när det idag var plusgrader. Pulsade genom snön i brant uppförsbacke och fann ett ställe i bäcken där det bildats fina isformationer. Problemet var bara att ner dit var det riktigt sluttande och det ligger många vindfällen där som jag både snavade över och halkade på. Det såg nog rätt komiskt ut när jag tog mig fram och det enda som fanns i huvudet var ”Rädda kameran. Rädda kameran” 🙂 När jag väl tagit mina bilder så begav jag mig tillbaka till stället där Strömstaren brukar befinna sig men fortfarande ingen där. Började istället leka med kameran…

~ av Jur kand på januari 18, 2011.

6 svar to “Fotorunda idag…”

  1. Fin berättelse där man kan leva sig in i det viktigaste. Själva upplevelsen 🙂

  2. 🙂

  3. Det finns så mycket fint att uppleva i Tyresta. Bl a isiga spår och uppförs/nedförsbackar som man ska ta sig fram på. Men naturen där är fantastisk. Och du har ju lyckats fånga det i bilden också. Åh vad jag längtar till våren när jag kan gå där igen.

  4. I mina ögon så har du väl staren, skepnaden där uppe till vänster 🙂
    Läcker bild i efter en riktig strapats 🙂

    /PJ

  5. Vilken härlig berättelse, jag känner igen mig precis 🙂 Hur många gånger har man inte varit ute på lite farlig mark så att säga, och hela tiden varit rädd att man ska tappa kameran eller nåt dylikt.
    Din lek med kameran blev en jättefin bild!
    Ha de gott!
    Kramar Maria

  6. Hoppas på bättre lycka nästa gång, strömstaren är verkligen festlig… en fågel med karaktär 🙂
    Men så har du ändå fångat något intressant i den här bilden.

    /Rikard

Kommentera

 
