Alla…

…tar vi någon gång av oss masken vi ibland bär och visar vårt rätta jag. Den till synes snälle kan vara en mycket elak och svekfull varelse medan den alla tror är ond kan vara mycket vacker, timid och ha ett stort hjärta… Vem är du?

~ av Jur kand på januari 27, 2011.

9 svar to “Alla…”

  1. Spennende bilde du har her. Og tekst. Ja, hvem er jeg? Og hvem er du? Hvem vet? Og på nettet vet man svæt lite om hverandre, bare en anelse kan man ha.

  2. Fantasiväckande bild (kan man säga så …hummm ) och spännande text ! Ha de´ Thorsten

  3. Jung talar om persona, den mask vi bär i vår dagliga kontakt med yttervärlden. En viktig funktion då det skulle bli ganska ohållbart om vi gick runt och var brutalt ärliga och visade vårt rätta jag hela tiden. Vidare menar han att det är en nödvändighet att vi har den för att inte personligheten ska förgås. Jag tycker nog likadant i princip. En spännande fråga som man kan svara på utifrån många perspektiv eg men det blir för långrandigt just här tror jag. 😉
    Bilden ovan passar bra till texten då den inte avslöjar så mycket och är fri att tolka som man vill. 🙂

  4. Jag sitter just och funderar på om jag kan vara elak…

  5. Spännande bild! Man vet aldrig vad som finns bakom fasaderna!

  6. Är det skogsfrun där åt vänster i bilden? För det är väl ingen älg? Bra Erika, fantasifull bild!

    /Niklas

  7. Spännande och läcker bild!
    Jag är en människa som försöker vara snäll i alla lägen 🙂
    Ha de gott!
    Kramar Maria

  8. Tuff fråga du ställer… och intressant resonemang, bl.a av Åke.
    För somliga kan det vara en frustration att bara kunna vara sig själva om man ser att de med ”mask” lyckas bättre.
    En gåtfull och passande bild!
    /Rikard

  9. Jag har fått önskemål att jag själv ska säga vad jag ser i mina bilder jag visar i serien ”Vad föreställer bilden” och jag kan börja kommentera denna. Jag ser först och främst en tjej i vit klänning med långa ärmar och hon har långt hår. Hon vrider huvudet lite åt sidan, åt höger från vårt håll sett. I sina händer, framför bröst och mage, har hon en mask, som kan sägas likna ett ansikte av det lite groteskare slaget…en figur med stor lång näsa som grinar illa och ser elak ut.
    Uppe i bildens vänstra hörn ser jag ett större ansikte som tittar neråt över flickan.Studerar man bilden länge går det att se fler intressanta saker, men det överlåter jag åt er betraktare att få klura på själva. Nu förstår ni kanske vad jag menade med att vi ibland tar av oss masken…
    Må gott!
    Kram
    /Erika

Kommentera

 
