Vad föreställer bilden? Nr 11

Fortsätter här min utlovade serie med bild nr 11 av 12. Tänkte jag skulle ge mig själv en utmaning och visa olika mönster/bilder som finns att se i naturen om man har ögonen och sinnena öppna, och lägga ut bilden här på bloggen med en bild i månaden, och att ni läsare får skriva vad ni tycker det ser ut som!

~ av Jur kand på mars 17, 2011.

13 svar to “Vad föreställer bilden? Nr 11”

  1. Först såg jag en rovfågel och sedan såg jag en kvinna med stor näsa. 🙂

  2. Det första som dök upp i mitt huvud direkt jag såg bilden var en Örn. Tittar jag lite längre så kan jag kanske se andra djur men helt klart ett rovdjur/rovfågel. Efter ytterligare en stund så ser jag ju kvinnan med ”pinocchionäsan” också. Läcker bild.
    /P

  3. Jag ser en snötäckt kustremsa. Bilden var fin, älskar abstrakthet i bilder!

  4. MC åkande Wolfpac medlem som jagar me full speed 🙂 Wroooom!

  5. Bilden föreställer Gertrud.

  6. Alla som har sett filmen The Wall minns kanske de animerade marscherande hamrarna under den avslutande mer (mest) ångestladdade delen. Dessa är i varje fall vad jag tänker på när jag ser din bild.
    /Tomas

  7. 🙂 mycket bra. Ser både en fågel samt ett ansikte. Dock lite egendomlig näsa 🙂

    /Mats

  8. Det er et dyr som løper og dyret er sint. Kanskje det løper bort fra noe, eller kanskje det skal ta noe, kanskje det jakter på et annet dyr, et offer. Her er det bare å sette fantasien i sving, må stoppe, ellers kunne dette blitt en skikkelig grotesk historie.

    Flott fanget forøvrig.

  9. Helt klart är det en varelse i din bild, jag får en känsla av ett rovdjur som letar efter något.
    Morgan

  10. En alien helt klart, det ser man ju på hennes avlånga bakhuvud 😉
    Men vad är det den har framför sig? Hon kanske beskyddar en liten avkomling som håller på att kläckas ur sitt ägg…
    /Rikard

  11. En örn eller rovfågel! 🙂

    /Niklas

  12. jag menar eller en annan..

  13. en strandkant sett från ett flygplan …(?)

Kommentera

 
