Faller…

… i en rasande fart.

Neråt, mot den djupa avgrunden.

Smärtan sliter tag i mitt inre.

Rädslan kommer närmre.

Ensamheten gör sig påmind.

Ingen längre som fångar upp längs vägen,

håller tag och inte släpper greppet.

Ingen längre som kramar om och säger att allt kommer bli bra.

Allt är förändrat.

Saknaden oändlig.

Sorgen fräter sönder mitt inre.

Hur ont kommer det göra när jag når botten?

Kan jag resa mig?

Orkar jag stiga uppåt igen?

Hur finner jag kraften?

Vem visar mig vägen?

Tankarna snurrar när jag faller.

Faller i en rasande fart…

~ av Jur kand på mars 26, 2011.

6 svar to “Faller…”

  1. Gripande ord o bild … blir lite undrande o rädd … Ha de´ Thorsten

  2. Erika… jag som inte gråtit på flera inlägg!
    Skickar en stor kram och hoppas att du hittar andra famnar som kan krama dig och säga att allt kommer att bli bra.
    Stor, varm kram.

  3. Oi, oi, flott bilde, det er faktisk en figur der som faller. Og teksten, den er sterk og den kommer rett fra ditt hjerte. Hvem har sagt at livet skal være enkelt? Det er forferdelig det du går igjennom, men det er alltid lys i mørke. Alltid. Stor klem fra meg.

  4. Starka ord som berör, jag hoppas det ljusnar för dig snart.

    /PJ

  5. Kraftfull bild med djup tänkvärd text.
    Ta hand om dig.
    Fast jag inte känner dig så berör du verkligen.
    Kram// Samuel

  6. Starka ord Erika!
    Känner spontant att jag vill besvara din text med: DÄR finns vägen! 🙂

    Vet vad du går genom, men vi är många runt dig nu som står och pekar ut riktningen för dig – även om det i din sorg är oerhört jobbigt.

    Du får en kram också! 🙂

Kommentera

 
