Ett snabbt besök…

…på Mullsjö International Photo Festival blev det i fredags på festivalens sista dag. Ett fantastiskt och vågat initiativ av Terje Hellesø som föll väl ut i mina ögon. Några av fotograferna som ställde ut var Anders Petersen, Morten Krogvold, Anna Clarén, JH Engström, Malin Hellesø, Samuel Jacobsson, Peter Jonsson, Anders Schönborg, Rikard Jansson, Peter Gerdehag, Tomas Järnetun och Mats Andersson. Många bilder att reflektera och förundras över, njuta av och bära med sig i minnet. Jag hann även med ett besök hos Neva Books där det givetvis blev inköp av några nya fotoböcker. Jag kan inte annat än säga att jag önskar att det blir en festival även nästa år och då kommer jag vara där betydligt längre tid för att hinna se allt samt gå på föreläsningarna och workshops. 

 

~ av Jur kand på juni 12, 2011.

8 svar to “Ett snabbt besök…”

  1. Jaså det blev ett besök ändå!

  2. Tack för att du kom – det var en trevlig överraskning när jag fick se dig! 🙂

  3. Kul att du kom förbi! Ställer ut ut själv nästa år? 🙂
    (tar för givet att festival nr2 blir av trots skriverierna)

    /Rikard

    • Underbart arrangemang! Jag räknar också med att det blir festival nästa år och då blir det till att vara där helst hela veckan 🙂 Vill gå på föreläsningar och workshop. Jag ställa ut…hmmmm…tror inte det. Har nog inte så mycket bidra med 😦 …men nån gång kanske.
      Synd att vi inte råkade på varandra i Mullsjö. Hade varit trevligt träffa dig!
      /Erika

  4. Roligt att du åkte dit! Jag tror säkert att det var ett givande besök…:)
    Morgan

Kommentera

 
