Jag undrar…

…redan vad jag gett mig in i, vilken utmaning jag gett mig själv det kommande året.  Under kursen ”Den personliga naturbilden”, som jag gick v 27 i Mullsjö för Terje Hellesø, skulle vi på kursens sista dag ange ett projekt vi ska ägna oss åt det kommande året. Jag har funderat en längre tid på att göra det projekt jag på kursen bestämde mig för. Några av er har nog haft på känn vad som komma skall från min sida, medan andra säkert inte har en aning. Jag kommer att göra en ”Terje” m a o en bild om dagen under ett års tid. Dock kommer mitt projekt att få namnet 365 + 1 då jag upptäckte att det är skottår nästa år :). Terje sa till oss att kursen vi gick skulle starta först när vi kom hem och jag tyckte att det passade bra att då starta projektet med startdatum 10 juli 2011.  Jag kommer inte att lägga ut bilder varje dag utan som mina planer är nu  blir det några bilder i taget med start om 2 veckor då jag kommer vara datorlös närmsta 2 veckorna. Bilden ovan är tagen under kursveckan.  Jag känner att det är en enorm utmaning jag gett mig själv men även att det förhoppningsvis kommer att utveckla mig rejält som fotograf. Så jag ger mig själv en lyckospark nu 🙂

~ av Jur kand på juli 14, 2011.

18 svar to “Jag undrar…”

  1. Stort lycka till! Kul!!!

  2. En sån där utmaning skulle jag aldrig klara av! Du kommer att ha få en härlig produktivitet!!!

  3. Lycka till! Det blir spännande att följa!

  4. Lycka till!!!

  5. Lycka till! Jag väntar med spänning på första uppladdningen! 🙂
    Morgan

  6. Du kommer att ha kul mestadels gissar jag. Ibland kommer det säkert att vara tungt men ge inte upp. Utvecklande är det definitivt.
    Lycka till!

    /Ove

  7. Underbar bild! Jag sällar mig till skaran som önskar dig all lycka med ditt projekt. Är det någon som klarar det så är det du.

  8. Aha! Det blir nog riktigt bra tror jag. Lycka till även från mig! 🙂

  9. En spark till ….. Ha de´ Thorsten

  10. Lyckospark från mig också!
    Hoppas veckan var riktigt givande!!

    Kram!

  11. Helt klart får du en lyckospark även av mig! Detta fixar du :)))

  12. Tvi-tvi, detta kommer du klara av på ett alldeles förträffligt sätt. Att du sedan ger dig ett årsprojekt är precis det du behöver – och då särskilt vad ett sådant projekt handlar om.

    Du får en lyckospark från mig också! 🙂

  13. Det är ett maffigt projekt men jag tror du kommer att klara det galant! Nu när du offentliggjort det i bloggen har du ju ytterligare lite positiv press på dig själv! 🙂 Jag funderade lite åt samma håll när jag startade min blogg, men insåg att jag inte var mogen för en bild/dag, så jag fegade ur och kör ”veckans bild” istället!
    Tycker du gör rätt i att inte tvunget blogga varje dag, det räcker gott med att fota varje dag!
    Det ska bli intressant att följa dig, lycka till!! 🙂
    //Ulrika

  14. Vad kul!!!
    Här kommer en lyckospark även från mig 🙂
    Du kommer att klara detta galant…
    Stor kram Maria

  15. Lykke til Erika! Dette klarer du kjempe bra! Vi snakket jo om det, gleder meg til å følge med å se bildene dine gjennom året. For meg blir det sånn opp og ned bilder, fotograferingen skal jo gå i hop med jobb og familie og andre interesser og gjøremål, så det er en stor utfordring. Den utfordringen kommer du til å klare! Spennende!

  16. Aha, då har du lite att se fram emot! Du kommer helt klart att få många roliga stunder under ditt år men också många utmaningar. Du kommer att hitta på lösningar för vad man gör när man blir sjuk, saknar inspiration eller när man inte får till bilden som man vill. En riktigt bra sak med ditt projekt är att man får en regelbundenhet i sitt fotograferande som jag själv ofta saknar och det tror jag utvecklar nya sidor i fotograferandet.

    /Anna

  17. Lycka till med ditt skottår. Ska bli spännande att följa din blogg//Veronika

  18. Hej Erika! Jag tycker det är jätteroligt att du vågade ta dig an detta. Hoppas att det går väldigt bra. Jag och Maria var tillbaks till Mullsjö och såg Terjes vernisage med hans 365 bilder och det slog mig först hur stort ett sådant projekt blir. Nästa sak som slig mig var hur spännande resultatet blir. Och så här i efterhand kan jag ana hur härligt det måste vara att kunna blika tillbaks på ett år med så många fantastiska upplevelse. Så alla lycka till dig i ditt projekt.
    För egen del valde jag ett aningen mindre projekt så i slutet av året kommer att resultera i 24 bilder, en för var timma om dygnet.
    Mvh
    /henrik

Kommentera

 
