Bild nr 1 (Projekt 365 + 1)

(Bild nr 1, 10 juli 2011, Åva träsk, Haninge)

Jag vill börja med att tacka er alla för era uppmuntrande hejarop angående mitt lite smått galna projekt. Nu har jag börjat gå igenom mina bilder från det att jag påbörjade mitt projekt 365 + 1 den 10 juli. Jag har fotat varje dag i snart en månad och märker redan att jag behöver mindre tid på mig för att skapa min bild och antalet tagna bilder blir färre och färre för var dag. Här kommer bild 1 i projektet från startdatumet 10 juli 2011…

Några ord om Projekt 365 + 1… Jag kommer att fotografera varje dag under ett års tid fr o m 10 juli 2011 och lägga ut mina bilder, en från varje dag, här på bloggen. Om mina bilder kan jag säga att jag främst kommer att fotografera naturmotiv i alla de former och en hel del abstrakta bilder förmodar jag att det kommer bli. Jag vill dock lämna öppet för att andra slags bilder än natur kan väljas ut beroende på vart jag befinner mig vid fotograferingstillfället. Jag använder mig av LR och PS för att beskära bilder, konvertera till s/v samt i undantagsfall göra enklare justeringar i kontrast och exponering. Mitt mål är att till fullo göra bilden klar i kameran så jag lägger inte på några som helst effekter, filter m m i efterhand. Skulle så vara fallet någon gång så upplyser jag om detta. Har ni frågor angående bilden så hör av er till mig! Jag hoppas genom mitt projekt kunna utveckla mitt fotograferande till en annan nivå än den jag befinner mig på idag…

Tillägg angående projektet den 9/8-2011: Jag tar de flesta av mina bilder i manuellt läge och utan autofokus…

~ av Jur kand på augusti 6, 2011.

9 svar to “Bild nr 1 (Projekt 365 + 1)”

  1. Ser riktigt lovande ut!!! Bra jobbat. Gillar bilden. Fortsatt lycka till!

  2. Heja dig, det ska bli så roligt att följa dig. Kram!

  3. Spännande!

  4. Grattis, fin bild, som lovar mer. Ska bli kul att följa den//Veronika

  5. Du öppnar med en klockren bild!
    Den här bilden är mycket bra tycker jag! -BRA!
    Morgan

  6. Trevligt att du är igång! Bra start!

  7. Detta ska bli intressant att följa. Lycka till Erika

  8. Jag säger lycka till ännu en gång och hoppas att du får många minnesvärda stunder bakom kameran. Jag kommer givetvis följa din blogg med intresse. 🙂

  9. Mycket mycket fin bild!
    Kram

Kommentera

 
