Bild nr 4 (Projekt 365 + 1)

(Bild nr 4, 13 juli 2011, Österhaninge)

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Jag använder än så länge inte stativ då jag inte har tålamod men har insett att det är kanske något jag måste börja arbeta med (både stativ och tålamod 🙂 ). Ytterligare en utmaning är vinden…kan vara hur lugnt och stilla som helst ända tills man rör avtryckaren…då kommer den där vindpusten och inget blir som man tänkt sig…

~ av Jur kand på augusti 15, 2011.

8 svar to “Bild nr 4 (Projekt 365 + 1)”

  1. Men man blir bra på att hålla andan om man makrofotar!

  2. Hi,hi slik er det alltid med makro. Vindstille er det aldri har jeg funnet ut. Har brukt mye et enbeinsstativ i sommer og det var mye bedre en alle beinene som skal settes i stilling.
    Likte bildet ditt godt jeg. Som i en drøm.

  3. Tycker det blev en bra, drömsk sommarbild. Själv har jag nog gått mer från att använda stativ till frihand. Det är mest när man vill ha de där lååånga tiderna som jag tar till stativet.
    Ha det gott!
    /Per

  4. Skit i stativet 😉 Jobbigt! Funkar ju uppenbarligen utan – dvs bilden är bra med en härlig känsla.

    /Mats

  5. Härlig grön färg med varelsen där i det sköna!
    Morgan

  6. Åhh vad kul att du börjat lägga ut dina 365 + 1-bilder 🙂
    Den här bilden är ju underbar! Gillar den massor…
    Jag använder nästan aldrig stativ, det går bra ändå 🙂
    Nu måste jag kolla in de andra bilderna också 🙂
    Ha de gott!
    Kram

  7. Jag känner igen problemet med stativet och tålamodet, men jag har heller inte lyckats lösa det. Men du verkar inte behöva lägga ner så mycket tid på stativträning. Bilden är väldigt härlig ändå//Veronika

  8. Men det blev ruskigt bra…Gillar bilden 🙂 Ska bli kul att följa dina 365+1. Är lite sugen att börja ett sådant projekt själv, men det får nog bli lite senare.

Kommentera

 
