Bild nr 10 (Projekt 365 + 1)

(Bild nr 10, 19 juli 2011,  Åland, Dånö)

Jag har fortfarande svårt att smälta de senaste dagarnas turbulens och chocken har nog ännu inte lagt sig efter naturfotografen Terje Hellesøs erkännande om att han fuskat med sina bilder. Jag hoppas dock att denna jakt på familjen Hellesø har kommit till ända så att de ej behöver fly utan kan landa i lugn och ro i allt som hänt och kan reflektera över vad som skett och hur det kunde ske. Jag önskar dem allt gott.

Mitt projekt går vidare, trots att inspirationen fortfarande är borta efter det som hänt i fotovärlden. När denna bild togs i somras så var jag ju ännu i början av projektet och uppslukad av Terjes uppmuntrande ord men även hans allvarliga och tänkvärda ord angående min inre resa som måste genomföras för att kunna utveckla mig som fotograf och hitta min egen stil som återspeglar mitt jag. Ingen lätt resa men jag tänker fortsätta…

~ av Jur kand på september 6, 2011.

4 svar to “Bild nr 10 (Projekt 365 + 1)”

  1. Din ylande varg är bara så bra. Och det hotfulla som flyger över. Heja dig!
    – Tappa inte inspirationen nu. Du står på egna ben. Så det så 🙂

    /Mats

  2. Spännade bild som överlåter mycket åt betraktaren. Det är alltid spännande att se hur sådan bilder tolkas : ) Bra bild!

  3. Det glädjer mig att du har bestämt dig för att fortsätta din fotoresa. Du är så duktig och det vore synd att bara släppa det. Jag hejar på dig och kommer med glada tillrop. Ha det så gott vännen och fortsatt lycka till med dina underbara bilder.

  4. Läckert det här 🙂

    /PJ

Kommentera

 
