Bild nr 18 (Projekt 365+1)

(Bild nr 18, 27 juli 2011,  Åland, Geta)

Jag gillar bilder där fantasin triggas igång för det är bilder jag gärna återkommer till. Det går oftast att hitta något nytt i bilden för varje gång man tittar på den. Detta är just en sådan bild 🙂

Denna bild är konverterad till s/v och jag har dragit i reglaget svärta i LR då det gav bilden mer effekt. Bilden är en exponering.

~ av Jur kand på september 16, 2011.

13 svar to “Bild nr 18 (Projekt 365+1)”

  1. Gillar. Men jag är ju lite störd 😉
    Mycket att upptäcka i din bild. Sådant uppskattas. Handen i förgrunden är det första som drar till sig min blick.

    /Mats

  2. Jag såg inte handen på Facebook, så nu blev den plötsligt läskig. Våldtäkt?

  3. Helt underbar bild Erika.
    Tycker mig skymta en enhörning uppe till vänster.
    Kanske att det är väktarens. Han i centrum…
    //Katja

  4. Mycket spännande bild där man upptäcker mer ju längre man studerar den, snyggt!

  5. Gillar också denna bild väldigt mycket! Kan tittas på länge 🙂 Ha en trevlig helg Erika! / Kram

  6. Mycket bra bild där fantasin får fritt spelrum. Gillas! Ha en bra helg! //Roland

  7. Nu när jag tittar på bilden hemma så ser jag inte samma sak som från jobbet…

  8. En bild som jag kan försjunka länge i. Gillar att upptäcka den. Snyggt!
    /Birgitta

  9. Ett försök att nå någon som lämnat jordelivet? Ja det är iaf så jag tolkar bilden. Handen som räcker sig mot döden för att få kontakt. En stark bild som berör!

  10. En bild som inte omedelbart är tillgänglig. Jag tycker om att betrakta den och tolka den på olika sätt. Fler sådana//Veronika

  11. Handen är ju där direkt. Sedan hittar man fler motiv… Någon som är instängd bakom glas, försöker ta sig ut.. Fåglar som stiger mot skyn. Spännande bild som triggar fantasin!

  12. Grymt bra!

  13. Oj den här var verkligen spännande. En bild som känns lite skrämmande. Bilden är fylld av mystik och trolldom och dova känslor. Bilden leker med mina ögon och sinnen. Finns precis som du skriver hela tiden något nytt att upptäcka. Det poppar upp nya varelser och skogens mystiska väsen hela tiden och de förvandlas hela tiden till något nytt ju mer ögonen spelar över bilden….
    Spännande!

    /Christer K

Kommentera

 
