Jag erkänner mig besegrad…

…av krafter jag inte kunde rå på och det resulterade i att mitt projekt 365 + 1 har fallerat efter drygt 5 månader . Nu tänker jag fokusera på att ta nya tag med projektet så småningom, med ett litet annat upplägg och en nystart från dag 1.  Återkommer ang det. Tills vidare kommer bloggen rulla på som den gjort tidigare.

Hoppas ni haft en bra start på det nya året och att ni kommer uppfylla era nyårslöften.

Bilden ovan är från en resa jag gjorde över Atlanten med båt i november. Den får illustrera mitt nuvarande känslotillstånd över mitt avbrutna projekt.

~ av Jur kand på januari 11, 2012.

11 svar to “Jag erkänner mig besegrad…”

  1. Välkommen in i klubben. Jag höll bara ut i en enda månad. För mig blev fotograferandet ett tvång när jag höll på med projektet och jag tyckte inte det var roligt längre, så då var det ganska lätt (och rätt för mig) att lägga ned.
    Synd att det inte funkade för dig nu, kanske passar en annan tidpunkt bättre.
    Kram!

  2. Bra att kunna sluta när inte lust, ork eller drivkraft finns där längre, eller något annat gör att det inte fungerar. Skulle själv ha svårt att genomföra ett liknande projekt. Jag skulle nog känna att det blev ett tvång och inte var kul att fotografera men jag beundrar alla andra som kan hålla kvar drivkraften så länge. För mig passar nog andra typer av fotoprojekt bättre 🙂

    /Anna

  3. Jag genomförde projektet 365 bilder på ett år men på slutet var det kämpigt…jag var nära att ge upp några ggr men det gick!
    Skulle inte göra om det…jag vill som ni säger fotografera på lust…det blir så mycket lättare då och framförallt roligare!
    Just nu pågår ett gömsleprojekt och rovisar och det gör jag med lusten som drivkraft…skitkul!
    Ena dagen näää…andra dagen…oj va sugen jag är…typ så!

    Steffe

  4. Gör det som KÄNNS bäst för stunden. Det brukar iaf funka för mig. Alla kan inte gå samma väg tänker jag. Bilden ovan gillar jag! En subtil bild med fart i! 🙂

    God fortsättning!

  5. Ja, jag kan förstå dig! Har ju precis börjat själv….(hjääälp!), och hittills har det gått bra och jag känner mig rätt disciplinerad….än så länge. Men jag kan tänka mig att det blir svårare och svårare ju längre tid som går. Och att lusten försvinner vissa dagar. Men jag ser det inte som om jag tvingar mig själv (ännu), utan mer tvingar fram kreativiten och därmed lusten. Men det är lätt att säga nu 😉 Får se hur det går…?
    Är spännande att följa dig och dina bilder oavsett projekt 🙂 Kram

  6. Imponerande att du klarade att ha igång projektet så länge som du gjorde. Det är bara att ta nya tag, lycka till igen nästa gång!
    /Rikard

  7. Härligt att läsa att du trots allt redan tänker på come back. Ser fram emot!

  8. Det måste vara lustfyllt annars är det ingen idé. Jag lägger ut en bild om dagen men skulle aldrig klara av att dessutom ta en bild om dagen så jag förstår hur du menar.
    Lycka till när du känner för att starta igen!
    /Birgitta

  9. Den här bilden känns oerhört mäktig Erika. Den först känslan som når mig är faktiskt vikingar. Deras strapatsrika färder och äventyr.
    Matts tycka mycké om 😉

    Vh

  10. Bilden tycker jag är fantastisk! Väldigt speciell, jag har inte sett någon liknande och jag tycker den är grymt bra!! Fina färger dessutom.
    // Sander

  11. Har kollat på denna några gånger sedan senaste kommentaren, tänkte bara säga (igen) att jag tycker bilden är ruskigt bra!!!
    // Sander

Kommentera

 
