New York

I höstas var jag för första gången i New York. En fascinerande och mäktig stad med en härlig puls. Dock kom jag på mig själv ganska snart att jag letade tecken efter tecken på natur. Jag insåg att jag har ingen längtan efter betongdjungeln utan vill höra fågelsång, andas frisk luft, känna annat än avgasdofter, strosa i ett lugnt avkopplat tempo utan stress…Visst, jag kan tänka mig att återvända till NY men jag har då verkligen ingen längtan efter att bo i en sådan anonym stad. Jag hittade åt en del duvor som jag hade förmånen att komma nära. Då var min lycka gjord…jag hade hittat en bit av naturens under i betongdjungeln :).

~ av Jur kand på maj 15, 2012.

7 svar to “New York”

  1. Kan ju bara hålla med dej:-) Har aldrig varit i New York och det lockar mig inte direkt heller med all stress och brist på natur. Man får ta vara på de små naturupplevelserna när man är i en betongdjungel 🙂

  2. Hej, Erika ! Första gången på din blogg, med personlighet som berör. Förvånar inte alls att du sökte naturbilder där i stan, undrar vad de tycker som arrangerade resan…? Central Park måste väl härbärgera ett eller annat i djurväg och skulle jag själv någon komma till NY skulle det bli den och street photography för hela slanten. Hälsningar, Deerhunter ( fil kand 🙂 )

  3. Den hade ett intressant uttryck över sig. Saknad men också eftertänksamhet. Kul med droppen.
    /Birgitta

  4. Intressanta reflektioner! Kan inte föreställa mig hur det skulle vara som djur i en storstad. Måste dock tillägga att jag gärna skulle åka till NY. Lätt nästäppa som på bilden kanske är ett pris man får betala? 😉
    /Rikard

  5. Inte en av de vanligaste bilderna från NY. Dessto bättre. Duvor är fascinerande//Veronika

  6. Man får göra det bästa av situationen och det har du verkligen lyckats med här. Bra bild, väldigt trevlig blick!
    // Sander

  7. Eller fin blick är kanske ett bättre sätt att uttrycka det 😉

Kommentera

 
