Vad föreställer bilden? Nr 5

Döden har gjort sig påmind igen och ryckt bort min käre far Nisse från detta jordeliv för drygt en vecka sedan.  Känslorna som legat gömda i mitt inre, efter min mans bortgång för två år sedan, vaknade bryskt och kom upp till ytan igen. Döden kom långsamt smygande när min man var sjuk. Denna gång när döden nu tog min far så gjordes det på ett ögonblick. Livet är så skört…från en sekund till en annan så kan ljuset vi ser slockna. Lev nu mina vänner! Gör det ni vill och skjut det inte på framtiden…

Nu har bloggandet fått vila ett tag men här kommer nu bild nr 5 av 12 i min serie ”Vad föreställer bilden?”. Tänkte jag skulle ge mig själv en utmaning igen och visa olika mönster/bilder som finns att se i runt omkring oss om man har ögonen och sinnena öppna, och lägga ut bilden här på bloggen, och att ni läsare får skriva vad ni tycker det ser ut som! Kanske formulerat mig lite luddigt…ni behöver inte gissa vad det är, utan ni skall beskriva vad ni ser :)  Så öppna nu upp er fantasi!

~ av Jur kand på augusti 30, 2012.

2 svar to “Vad föreställer bilden? Nr 5”

  1. Å vad jobbigt :-(! Beklagar sorgen. Ja, livet är verkligen skört och det du säger tål att sägas om och om igen, att inte vänta utan leva här och nu!
    Jag måste bara säga att din serie är så bra och dina bilder så spännande varje gång. Min första tanke när jag ser denna bild är en skadad fågel som försöker få liv i sina hängande vingar…alltså jag ser de skadade vingarna hänga. / Ta hand om dig! / Styrkekramar!

  2. ♥♡♥

Kommentera

 
