Tapper kämpe…

Häromdagen mötte jag en tapper kämpe i kylan på en kyrkogård. Långsam i sina rörelser och förmodligen inte många dagar kvar i livet så kämpade denna varelse på. Idag kom jag att tänka på denna tappra som gjorde allt för att fortsätta leva. En annan som var tapper och kämpade in i det sista var min man som avled i sviterna av cancer för drygt 2 år sedan. Idag skulle han fyllt 46 år… Jag kom att tänka på vad han sa många gånger under sina 9 månader han levde med sjukdomen, att han inte tidigare tänkt på hur vackert det är runt omkring oss. Han kom att uppskatta t ex naturen på ett annat sätt. När jag såg denna fluga på sin blomma så tänkte jag att en fluga är egentligen ganska vacker, på sitt alldeles egna sätt. Kanske lite fulsöt…

~ av Jur kand på oktober 28, 2012.

2 svar to “Tapper kämpe…”

  1. En vacker bild… Ja…cancer… jag själv bekämpade den, men den kom igen och plågar någon jag älskar…

    Håller med, det är otroligt vackert runt omkring oss, men vi är blinda ibland…
    Önskar dig en fin dag
    Halina

  2. inte är han ful, tycker nog att de är vackra på nära håll, precis som skarven.
    kanske just denna kommer att hinna in och domna bort för att vakna vid värme igen.

Kommentera

 
