Ljuset…

nytt år nytt ljus

…är så sakteliga på väg tillbaka i vårt avlånga land. Snart passerar vi ytterligare en nyårsafton där vi går in i ett nytt år med nya drömmar, mål och förhoppningar. Med glimten i ögat skall nya utmaningar antas. 2013 känns som att det kommer bli förändringens år på många sätt. Det kommer bli ett intensivt fotoår för min del med en hel del kurser, fototräffar och projekt. Det jag kommer ha som nyårslöfte är att 2013 skall bli ett fotoår och ett allmänt må-bra-år, att inte skjuta saker på framtiden utan göra det jag vill efter de förutsättningar som finns.

Önskar Er alla där ute ett Gott Slut och Gott Nytt År!

~ av Jur kand på december 29, 2012.

17 svar to “Ljuset…”

  1. Du är en klok kvinna du Erika. Och jag önskar dig ett Gott Nytt År med de bästa möjligheter och förutsättningar som finns att få. Jag hoppas få träffa dig någon gång under det nya året i alla fall. Av 365 dagar ska vi väl kunna pricka in en av dem, eller hur? Varma kramar /Susanne

  2. For en flott lysetting på dyret. Magisk øyeblikk du har fotografert.
    Det er alltid slik at på årets siste dager er det artig å sette seg nye mål. Ser at du setter deg mange mål for fotograferingen for det nye året. Gleder meg til å følge deg videre i 2013.
    Ønsker deg et riktig flott fotoår!
    Klem fra Hilda

  3. Tack så mycket, Erika! Ett 2013 precis som du beskriver det önskar jag dig med!
    Och vilken bild med vilken glimt i ögat!!! Man kan bli avundsjuk! Gillar den skarpt! Läckert!
    Margi
    PS. Sätter mig i kö efter Susanne:)

  4. Fantastiks bild Erika! Det där med att skjuta på saker till framtiden är man ju expert på, nu kör vi fullt ös 2013 🙂

    /Henrik

  5. En magisk bild som sätter blicken på det nya året. Önskar dig ett Gott Nytt År !

  6. Fräck bild detta tycker jag, den faller mig verkligen i
    smaken. Det ska bli spännande att följa dig under det
    kommande året! -Lycka till med planerna!
    Morgan

  7. Gott Nytt År Erika! Hoppas du får ett fint år på alla sätt med många uppfyllda drömmar och massor av möjligheter att snappa på vägen, med glimten i ögat mellan målen 😉

  8. Underbar bild!!! Tack snälla Erika för dina fina och uppmuntrande ord!! De värmer mycket ska du veta. Dina planer inför det nya året låter ju helt underbara. Jag önskar dig all lycka och hoppas att du delar med dig av dina upplevelser här, så jag kan följa med lite 😉 Själv blir det nog mindre foto för min del…iallafall inte varje dag 😉 ska bli ruskigt skönt! Hade tänkt koncentrera mig på lite andra fotoprojekt, som inte tar lika mycket tid och kraft…ta det i lite lugnare takt. Gott Nytt År!!

  9. En av de bättre rådjursbilder jag sett!! Mycket fint porträtt med härligt utsnitt och ljuset är på pricken!
    Ha ett gott nytt fotoår! 🙂

  10. Vilken bild! Hoppas att du får ett riktigt Gott Nytt År på alla sätt!
    /Birgitta

  11. Erika, vilken fantastisk bild!! Önskar dig ett fint 2013 . Stor kram

  12. En bra exponerad och komponerad bild.

    /Jimmy

  13. en god och fin fortsättning på det nya året önskar jag dig, försöker följa med vad som händer dig och hoppas mycket på att du verkligen står fast vid ditt nyårslöfte
    carina

  14. Bilden – NICE!
    Gott Nytt!

  15. Har sagt det förut, men jag måste säga det igen, helt fantastisk bild!
    // Sander

  16. Härlig bild! Gillar den mörka dova känslan som lyses upp av den vita rumpan 🙂 Men du.. vart är älgarna? 😉

    /Niklas

    • Ja du Niklas…älgarna har försvunnit här i Sthlm…men jag fångade dem i Hudik i höstas 🙂 fast du hann före mig ju 😦

Kommentera

 
