En blomma…

allahjärtansdag

…önskar jag att jag kunde ge till den jag älskar. En kärleksförklaring på Alla Hjärtans Dag önskar jag kunna ge till min stora kärlek. En fin present önskar jag ge min kära på vår 13:e bröllopsdag idag. Jag önskar jag kunde ge mig själv till den jag älskar, få känna närheten och värmen, få krypa in i hans trygga famn och känna att det är VI. Jag önskar…men mina önskningar kommer inte gå i uppfyllelse denna gång. Min stora kärlek finns inte hos mig längre. Han befinner sig på en sida där jag inte når honom. Jag famlar efter min kärlek men fångar bara luft…

Kärlek. Detta starka ord som kan innefatta så mycket. Som kan få en att bubbla av glädje och värme, att känna lycka, att vara den enda. Kärlek kan också vara smärtsamt, och ensamt… Ta hand om varandra idag, men inte bara idag utan alltid. Visa varandra uppskattning och ge ömhetsbevis. Glöm inte bort att ge kärleksförklaringar i vardagen till din respektive och ta ingen för givet. Värna om kärleken. Den ska vara vacker!

~ av Jur kand på februari 14, 2013.

8 svar to “En blomma…”

  1. en mycket vacker kärleksförklaring

    • Tack Carina! Det är inte lätt att inse att jag aldrig mer kommer få hålla om min stora kärlek igen…men kanske kan det kliva in någon ny i framtiden som jag skänker mitt hjärta till. Kan inte annat än hoppas, för tvåsamhet kan vara fantastisk när man väl hamnat rätt. Vad gäller J får jag vara tacksam för den fantastiska tid vi ändå fick…16 år.

  2. Mycket grafiskt snygg Erika! Något att hänga på väggen tro?

    • Tackar och bockar Niklas! Hmmm, där sa du något…en utskrift skall det bli 🙂 sen får vi se…. 🙂

  3. Älskar bilden, den känns ljus, skir, vacker och hoppfull! Ja det är så lätt att ta det viktigaste för givet. Detta fina inlägg påminner oss om att INTE göra det…
    Kram!

  4. Mycket vackert!

  5. Underbar bild!! / Kram

  6. Mycket vackert skrivet o hoppas du hittar en varm famn att sjunka in i så småningom. Fantastiskt fin bild !

Kommentera

 
