Nattliga äventyr lönar sig…

orreaprilhudik

Min första bild på en orre. Lycka! Plötsligt så satt den bara där. Efter ett tag flög den ner på marken och började burra upp sig och ”prata”, då den fick en rival som sällskap. Jag såg endast två stycken men jag tror det fanns fler i närheten. Tyvärr var avståndet långt och jag hade inte rätt stativ med så jag fick handhålla med lite stöd mot gömsleluckan men det hjälpte föga. Denna gång var mer ett test för att se hur det fungerar att fota ur ett gömsle. Bättre optik är också att önska men det får bli en senare fråga. Nu ska jag glädjas åt minnesbilden av att ha sett orre. Ska tillägga att gömslet är nyligen uppsatt och det var oklart om det skulle dyka upp några orrar på platsen…men det gjorde det. Så gott folk…nu vet ni vad jag kommer göra på nätterna ett tag framöver…ut på nattliga äventyr 🙂

~ av Jur kand på april 16, 2013.

6 svar to “Nattliga äventyr lönar sig…”

  1. Grattis till en riktigt fin bild. Snyggt!

  2. Härligt, lycka till!

    • Kan behövas 🙂 Får hoppas det inte enbart var nybörjartur, utan att den håller i sig 🙂

  3. Grattis Erika till en kanonbra bild på tuppen 🙂 själv ska jag kanske ut till helgen och se på Orrspel, har inte blivit av än pga jobb. Dock var jag ute imorse i dimman, se hur det gick! 🙂 / Sami

Kommentera

 
