Regn och rusk…

orreförsök nr 2

…dämpade nog även orrarna en del i dag. Såg dem en kort stund på långt håll. Fick några få bilder som inte är mycket att ha, men jag gjorde om en av dem till s/v och så blev det vips lite av en bild på Erikas vis igen 🙂 Får hoppas på bättre lycka nästa gång med både väder och att de kommer närmre 🙂 Detta var gång nr 2 jag var ute för att se orre. Bara känslan av att ha sett dem gör mig glad. Lärt mig nu hur de låter och lite om deras beteende. Snart har jag nog lyckats skapa en orreradar också…precis som jag har gjort med andra djur. 🙂

~ av Jur kand på april 18, 2013.

4 svar to “Regn och rusk…”

  1. Kul att de finns där i alla fall, förr eller senare så får du säkert de bilder du vill ha. Vill ut själv, men nu blir det Stockholm två helger på raken…
    Ha det gott!!

  2. gillar dina bilder, de gör att man upplever det som man aldrig annars gör, naturen när den är som bäst

  3. Härlig bild på orren!

    Ha en skön lördag!
    /Henrik

  4. Alltid spännande att möta lite större fåglar tycker jag…vet inte om ens sett en orre någon gång…Kul bild, sittandes i trädtoppen 🙂

Kommentera

 
