När naturen griper tag…

trollstigen aug2013

…om ens inre och känslan av hur små vi är i allt det stora har jag denna sommar upplevt flera gånger. Jag har varit några dagar på Svalbard samt gjorde häromdagen en tur till Trollstigen på väg från Ålesund till Oslo. Storslaget, vackert, mystiskt, hänförande…och jag har konstaterat attt jag skall återvända till båda ställena. Det har inte varit resor för att fota, även om kameran har varit med. Kommande resor till dessa ställen blir enbart inriktade på att fotografera, i lugn och ro och vid rätt tider på dygnet. Ser fram emot det… Bilden ovan är från Trollstigen.

 

~ av Jur kand på augusti 6, 2013.

8 svar to “När naturen griper tag…”

  1. Vackert. Förstår att du vill tillbaka!

  2. Nydelig natur og bilde.
    Ikke så langt fra der vi bor.
    Kos deg med fotograferingen når du kommer tilbake.

    Hilsen Hilda

    • Tack! Grattis till att du bor i ett så vackert land! Har börjat planera en återresa till Trollstigen…några veckor till så beger jag mig 🙂

  3. det är konstigt att det finns så vackra ställen bara man ser sig omkring , konsten är att fånga dem på bild och du är suverän.

    • Tack Carina! Dina ord värmer! Det gäller att se…jag har inte heller alltid haft mina ögon öppna och sinnet mottagligt för det vackra omkring oss.

  4. Härligt landskap som du fångat så bra på bild! Förstår att du gärna återvänder till båda ställena.

Kommentera

 
