Diffus

isbladskärret2

 

Jag ser dig mindre och mindre.

Du kommer inte lika ofta till mig.

Ditt ansikte är dolt som av en dimma.

Likaså din kropp.

Konturer finns kvar,

detaljer suddas ut.

Ändå glömmer jag aldrig.

 

4 år idag sedan min älskade man gick vidare för att utforska nya vägar någon annanstans. Varje dag tänker jag fortfarande på honom. Saknaden är enorm. Livet fortsätter för oss som är kvar.  För varje år som gått blir bilden av honom svagare och svagare hur ogärna jag än vill. Då är jag tacksam över att kunna plocka fram fotografier och bli påmind om alla dragen som i mitt minne sakta suddas ut. En fras många gärna säger när något hänt är att tiden läker alla sår. Det gör den inte! Plockar jag fram händelseförloppet från sjukdomstiden så är smärtan fortfarande lika intensiv, och förlusten och tomheten lika stor, men jag lärt mig med tiden att hantera den. Det finns alltså sår som aldrig läker!

 

Ta hand om era kära. Vi kanske inte har en morgondag att säga att vi älskar de som står oss nära, så gör det nu! Jag är glad över att ha många fina vänner i min närhet och jag älskar er! Tack för att ni finns i mitt liv!

 

~ av Jur kand på juni 18, 2014.

Ett svar to “Diffus”

  1. Du är så fantastisk på att i ord klä dina känslor Erika. Skickar dig styrkekramar och hoppas att du får en fin midsommar trots allt. Ibland är det skönt att få hänge sig åt minnen och släppa fram en tår eller två och ibland kopplar man på styrkan och ler ändå. ❤

Kommentera

 
