En härlig resa

 

 

 

Näcken Silvberg gruva 2014

 

Angelica Klockar Silvbergs gruva 2014 2

Lina Evaldsson Silvberg gruva 2014

 

I Säterdalen hölls i helgen en fotoutställning ”En fotografisk resa i tid och rymd”. Det blev en resa som heter duga på många sätt. Fantastiska bilder, bra föreläsningar av Mats Andersson/N, Niklas Virsén samt  gamla och nya bekantskaper, fotoutflykt och många härliga skratt. Det är en snabbsummering av helgen. Vid den gamla dansbanan ställde Jan-Peter Lahall/N och Jens Christian ut sina otroligt fina bilder. Vi var många utställare som hade en fin blandning av bilder. Alltid kul att se variation!

På lördagskvällen begav vi oss till Silvberg gruva där det fanns modeller som poserade fint för oss fotografer. Det sprang fotografer precis överallt, en del proffs, andra glada amatörer som jag själv. Jag fotograferar inte människor i vanliga fall men det här var över förväntan!  Jag hade väldigt roligt och skulle gärna vilja göra om något liknande.  Kanske jag ska börja plåga mina grannar lite och vänja dem vid kameran.

Till min stora glädje hittade jag även näcken!

Bilderna ovan är från lördagskvällens fotoutflykt. Tack alla modeller och alla ni andra för en härlig helg som gav en resa i både tid och rymd 🙂 Den här helgen har absolut gett mersmak! Väl mött nästa år! 🙂

 

 

~ av Jur kand på juli 29, 2014.

Lämna en kommentar